Ciurtin a adaugat ca evolutia pietei din Romania reflecta, de altfel, evolutia intregii piete europene a lactatelor, influentata puternic de preturile mici, consumul de baza scazut ca valoare, promotii care atrag consumatorul si lupta pentru spatiul de pe raft
„Criza economica grabeste consolidarea pietei lactatelor. Peste doi ani, piata va fi disputata de ‘plutonul’ de frunte desprins prin consolidare – cativa jucatori mari care vor ramane pentru ca vor avea forta financiara sa-si promoveze brandurile”, a explicat Ciurtin.
El este de parare ca in industria FMCG (a bunurilor de larg consum – n.r.), consumul continua sa creasca din puncte de vedere cantitativ, ca si pana acum, numai ca valoarea lui este mai mica.
Ciurtin remarca orientarea clientilor spre produse de baza, ieftine – lapte, smantana, unt si spune ca promotiile de pret au devenit strategia de baza in industrie in aceasta perioada.
Afaceri in crestere cu o treime in T1
In primul trimestru al anului, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 33,6%, pana la 61,7 mil. lei (14,4 mil. euro) fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit lui Traian Simion, directorul general al Albalact Alba Iulia.
Profitul inregistrat de companie in primele 3 luni ale acestui an a crescut de asemenea de 2,5 ori comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 2,08 mil. lei (487.000 euro).
„In 2009, piata lactatelor va creste mai putin fata de 2008 – cu aproximativ 10% – dar asta nu ne impiedica sa avem obiective mult mai mari comparativ cu ritmul de crestere a pietei si sa le si atingem. De altfel, in fiecare an s-a intamplat ca Albalact sa creasca mai mult decat a crescut piata lactatelor in ansamblu. Chiar si in 2008, Albalact a crescut cu 23%, in timp ce piata a inregistrat o crestere de 17%”, a precizat Traian Simion.
In toamna anului trecut, compania a relocat intreaga productie de lactate in noua fabrica de la Oiejdea, care a presupus o investitie de peste 17 milioane de euro. La scurt timp, Albalact a achizitionat 77% din actiunile societatii Raraul SA Campulung Moldovenesc pentru intrarea pe categoria branzeturilor, dupa reconfigurarea strategiei de extindere.
Compania a fost privatizata in anul 1999 si este listata la categoria a II-a Bursei de Valori Bucuresti. Albalact se afla in acest moment pe locul 4 in topul producatorilor de lactate din Romania si produce peste 60 de sortimente de lapte, iaurt, smantana, unt si branza sub marcile – Fulga, Zuzu si De Albalact.