„Recurgerea la laitmotivul cererii de insolventa nu va rezolva problema in totalitate: companiile vor achita creditorilor sumele recunoscute, dar acestia nu vor mai figura cu siguranta pe lista posibililor furnizori. Aceste practici de demarare a cererilor de insolventa duc de fapt la trierea furnizorilor si stabilirea de adevarate parteneriate”, au spus reprezentantii Dafora.
Ei au mentionat ca „intelegerile reciproce vor duce la rezultate pozitive, nicidecum ‘obligativitatea’ achitarii unor debite indiferent de ce se intampla in amontele sau avalul businessului”.
Totodata, acestia au precizat ca in ciuda anumitor intarzieri din motive obiective, compania Dafora este „bine ancorata” pe pietele pe care activeaza.
Cu afaceri de peste 165 mil. lei derulate in 2009, valoarea totala a litigiilor raportate (0,3 % din cifra de afaceri) nu reprezinta o problema cu impact pentru Dafora, considera reprezentantii companiei.
Ei apreciaza ca astfel de cereri de insolventa nu reprezinta nicio noutate in aceasta perioada in care „atragerea lichiditatilor din teren a devenit pentru companii un scop in sine, de multe ori mai targetate decat business-ul efectiv”.
Cele 5 cereri de insolventa demarate impotriva companiei privesc domeniul constructiilor, au mentionat reprezentantii Dafora.
Ei au precizat ca peste 80% din clientii din acest domeniu (dezvoltatori privati de real estate, institutii publice) nu si-au achitat obligatiile fata de Dafora in medie si de peste 200 de zile, achitarea in amonte a furnizorilor de bunuri si servicii aferente lucrarilor de constructii facandu-se progresiv.
„In cadrul companiei, fiecare proiect este tratat individual, ca un centru de profit, furnizorii aferenti fiind platiti in urma incasarilor de la clientii Dafora. Intarzierile unor clienti ne-au determinat sa relocam cash de pe alte lucrari, plata furnizorilor proveniti din alte proiecte facandu-se astfel treptat, pentru a nu destabiliza financiar si proiectele unde se incaseaza”, au explicat reprezentantii companiei.
Cererile de insolventa raportate de Dafora in cursul zilei sunt gestionate atat prin departamentul juridic din cadrul societatii, cat si prin colaborarea cu o casa de avocatura. „Pentru solutionarea amiabila a acestor litigii au avut loc intalniri si discutii intre reprezentantii Dafora si cei ai companiilor implicate, fiind in curs de incheiere conventii in vederea stingerii pe aceasta cale a litigiilor respective”, au conchis reprezentantii companiei.