Miercuri seara, titlurile Facebook
inregistrau o crestere de 18,6% pana la 31,44 dolari, si au inchis
sedinta la 26,51 de dolari. Cu toate acestea, actiunile Facebook sunt
in continuare mult sub pragul de 38 de dolari inregistrat cu ocazia
cotarii publice initiale din data de 18 mai 2012.
“Sunt
complet surprins”, a declarat analistul Brian Blau de la compania
Gartner, exprimand astfel sentimentele majoritatii investitorilor,
care s-au confruntat in ultimele luni cu stagnarea pretului
actiunilor Facebook.
Facebook a dat publicitatii rezultatele
sale pentru trimestrul al doilea, care s-au dovedit superioare
estimarilor analistilor de pe Wall Street. Grupul a precizat ca
veniturile sale din publicitate au crescut cu 13% in ritm anual, cel
mai ridicat nivel din trimestrul trei din 2011. In perioada
aprilie-iunie 2013, veniturile din publicitatea de pe dispozitivele
mobile au reprezentat 41% din totalul veniturilor din publicitate
(655,6 milioane de dolari), in crestere fata de 30% in primul
trimestru din 2013.
Veniturile totale au crescut cu 53%,
la 1,813 miliarde de dolari in perioada aprilie-iunie 2013, depasind
estimarile analistilor, de 1,618 miliarde de dolari.
“Facebook
are aproape 700 milioane de persoane care utilizeaza platforma
zilnic. Nu exista o audienta mai mare pe planeta”, a declarat
analistul Jordan Rohan, de la compania Stifel Nicolaus, potrivit
Agerpres.
La 30 iunie 2013 Facebook avea 1,15 miliarde de
utilizatori activi, in crestere cu 21% fata de anul trecut.
In trimestrul doi, profitul net al
Facebook a fost de 333 milioane de dolari, fata de o pierdere de 157 milioane de dolari in perioada similara a anului trecut.