„Nu cred ca societatile care au pierderi trebuie
privatizate. Intai este necesara obtinerea de profit si apoi putem trece la
privatizare. La CFR Marfa trebuie sa implementam management privat si apoi vom
trece la scoaterea la privatizare doar a unui procent de 20 la suta”, a
explicat ministrul desemnat al Transporturilor.
CFR Marfa trebuia sa fie privatizata pana la 31 decembrie 2012, conform intelegerii
cu Fondul Monetar International. Pentru acest lucru era necesar un ultim aviz
din partea CSAT.
Acest ultim aviz nu a venit, ceea ce a dus la amanarea privatizarii. Ministerul
Transporturilor primise toate avizele din partea celorlalte ministere pentru
privatizarea integrala a societatii iar, in perioada urmatoare, in lipsa unui
aviz de la CSAT, necesar avand in vedere ca CFR Marfa este o companie strategica,
ministerul va continua evaluarea terenurilor companiei si realizarea altor
proceduri, pentru pregatirea privatizarii ulterioare a societatii.
Societatea CFR Marfa se afla intr-o situatie extrem de delicata, cu datorii de
450 milioane de euro in acest an comparativ cu un profit de 250 milioane euro
la inceputul anilor 2000, arata Agerpres.