Liviu Stoleru a
preluat managementul Cemacon in 2010 si, in trei ani, compania si-a
marit reteaua de parteneri distribuitori de peste 15 ori, si-a
crescut cota de piata de la 6% in 2010, la 16% la finele anului 2013,
si-a dublat cifra de afaceri, pana la 48 milioane de lei in 2013.
In 2013, Cemacon a
inregistrat o crestere de 38% a cifrei de afaceri, vanzari
cantitative cu 35% mai mari fata de anul precedent, o profitabilitate
operationala de 19% si diminuarea pierderilor totale cu 67% fata de
2012.
Infiintata in 1969
la Zalau, intreprinderea a fost privatizata integral in 1999. Fostul
management a contractat in anul 2007 un credit de 26 de milioane de
euro pentru a construi o noua fabrica in Recea, langa Zalau. Datoria
companiei a ajuns sa depaseasca de cinci ori cifra de afaceri si sa
puna Cemacon intr-o situatie clara de supraindatorare.
Anul trecut, Cemacon
a utilizat fabrica la un nivel record, de 88% din capacitate.
Performanta
operationala a permis renegocierea pachetului de credite contractate
de companie si reorganizarea financiara a acesteia. In 2013, in
actionariatul companiei a intrat fondul de investitii finlandez KJK
Fund II. Rezultatele companiei au reusit sa convinga creditorul sa
accepte restructurarea pachetului de credite si sa-l reduca la o
forma sustenabila din activitatea principala a companiei.
Una dintre solutii a
fost o premiera in mediul de business din Romania. Banca a cesionat
12 milioane de euro din datorie catre un fond de investitii din
Olanda, care are posibilitatea sa transforme suma in actiuni in
cadrul Cemacon. Procesul de reorganizare financiara este estimat a se
incheia anul acesta, ceea ce, coroborat cu rezultatele estimate, va
face ca Cemacon sa obtina din nou profit net pozitiv la sfarsitul
anului 2014.
In
primele trei luni ale anului 2014, compania a obtinut o cifra de
afaceri de sapte milioane de lei, mai mare cu 7% fata de aceeasi
perioada a anului trecut, iar veniturile operationale au fost mai
mari cu 40%. Pana la sfarsitul anului, si-a propus o crestere cu 31%
a cifrei de afaceri fata de 2013 si un profit operational cu 28% mai
mare.
Liviu Stoleru are o
experienta de peste 17 ani in management, vanzari, marketing si
distributie in FMCG, industria petroliera si cea a materialelor de
constructii.
Citeste si Cea mai incercata victima a crizei. Cine va trezi piata constructiilor, mall-urile sau autostrazile?