„Noul termen limita maxim propus, respectiv 31 decembrie 2014, este suficient de flexibil pentru ca, in perioada de criza economica si sociala pe care o traverseaza si Romania, care poate afecta negativ pe termen mediu si piata de capital administrata de Bursa de Valori Bucuresti (BVB), MTI si celelalte institutii publice implicate sa poata decide momentul apreciat ca cel mai favorabil derularii cu succes a ofertelor publice secundare de vanzare de actiuni”, se arata in nota de fundamentare a proiectului de ordonanta de urgenta pentru modificarea datei de finalizare a procedurilor de admitere la tranzactionare din Legea 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei.
Initial, procedurile urmau sa fie finalizate pana la finele anului 2008.
Cele 8 companii vizate sunt aeroporturile internationale Henri Coanda Bucuresti, Aurel Vlaicu Baneasa, Mihail Kogalniceanu Constanta si Traian Vuia Timisoara, Administratia Canalelor Navigabile Constanta, Administratia Porturilor Dunarii Maritime Galati, Administratia Porturilor Dunarii Fluviale Giurgiu si Administratia Porturilor Maritime Constanta.
Companiile sunt controlate de Ministerul Transporturilor cu 80% din actiuni, restul titlurilor fiind detinute de Fondul Proprietatea.
Ministerul a inceput anul trecut procedura premergatoare vanzarii la BVB a unor pachete de actiuni de 5% din capitalul social la sapte dintre cele 8 companii, cu exceptia aeroportului Baneasa.