„Am hotarat transformarea in societate pe actiuni pentru a putea realiza o oferta publica initiala (IPO) pe una din bursele romanesti. In ceea ce priveste dorinta atragerii unui fond de investitii important, care ar fi trebuit sa asigure infuzia de capital care sa permita finantarea programelor investitionale pentru acest an si cel viitor, am decis sa renunt la acest proiect din cauza conditiilor solicitate”, a afirmat Barbut.
Totodata, capitalul social al companiei a fost majorat cu 3,2 milioane lei, ajungand astfel la 3,3 milioane lei (circa 1 milion de euro), detinut aproape in intregime de Marcel Barbut, cu exceptia unei actiuni, reprezentand 0,00003% din capital.
Compania va investi aproximativ 20 milioane de euro in finalizarea fabricii din Oradea, marirea parcului auto, construirea unei fabrici de vopsele si tencuieli decorative la Oradea si la Ploiesti. Fabrica de la Ploiesti va deveni operationala pana la 31 mai 2008, ea urmand sa fie total automatizata cu o productie de 180 tone pe ora de adezivi si mortare uscate.
„Pentru a putea finaliza programul investitional, am achitat din fonduri proprii toate avansurile catre furnizori de utilaje, circa patru milioane euro, restul sumei urmand a fi asigurat din credite bancare”, a precizat Barbut.
In urmatoarele trei saptamani, compania va depune cerere de finantare catre primele cinci banci romanesti. Fondurile obtinute in urma listarii la bursa, vor fi folosite atat pentru constructia unei a treia fabrici cat si pentru achitarea creditului obtinut, a explicat Barbut.
Cifra de afaceri a Adeplast SA din primele trei trimestre ale acestui an a fost de 24,9 milioane euro, profitul net ridicandu-se la 3,6 milioane euro. Oferta companiei cuprinde mortare, adezivi pentru placi ceramice, gleturi, sape, chituri de rostuit, pardoseli industriale, mortare mecanizate, mortarele si sapele fiind oferite si in sistem siloz mobil.
Societatea Multistar Prod SRL a fost infiintata la Oradea, ca societate mixta romano-austriaca, in 1996, cand a inceput activitatea de productie a mortarelor adezive pentru placaje ceramice. Ulterior, gama a fost diversificata la gleturi, sape, pardoseli industriale si mortare mecanizate. Marca sub care se reunesc toate aceste produse poarta numele Adeplast.
La sfarsitul lui aprilie Marcel Barbut a devenit asociat unic al Multistar Prod. Acesta estimeaza ca segmentul mortarelor uscate va inregistra in urmatorii patru ani o crestere de peste 70%. In acest moment, consumul din Romania de mortare pentru tencuieli este de aproximativ 13 kg pe locuitor pe an.
Adeplast a realizat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 91,1 milioane lei (25,8 milioane euro). Principalii concurenti ai companiei sunt Henkel Bautechnik si Baumit.
Pe piata mortarelor din Romania sunt active circa 60 de companii, potrivit studiilor efectuate de societati specializate.