Potrivit
prospectului de vanzare publicat marti, PKP va vinde 50% minus o
actiune din divizia sa de transport de marfa. Compania feroviara
intentioneaza sa utilizeze banii stransi de pe urma acestei vanzari
pentru reducerea datorii si investitii in infrastructura.
PKP
Cargo, a doua mare companie europeana de transport feroviar de marfa
dupa Deutsche Bahn AG, a fixat un interval de pret de 59-74 de zloti
pentru fiecare actiune, evaluand pachetul de actiuni oferit la 1,6
miliarde de zloti si intreaga companie la 3,2 miliarde zloti.
Oferta
initiala de actiuni la PKP Cargo va fi un test al apetitului
fondurilor de pensii din Polonia, dupa ce luna trecuta Guvernul de la
Varsovia si-a anuntat intentia de a le prelua portofoliile de
obligatiuni guvernamentale pentru a reduce deficitul bugetar, lasand
fondurile doar cu pachetele de actiuni.
PKP Cargo, care ar
urma sa-si faca debutul la bursa de la Varsovia in data de 31
octombrie, ar urma sa fie prima companie feroviara de marfa din UE
listata la bursa. Compania va organiza o procedura de bookbuilding in
randul investitorilor institutionali intre 8 si 22 octombrie, iar
investitorii individuali vor putea sa subscrie pentru actiunile
oferite in perioada 9-21 octombrie. Pretul final pentru IPO va fi
fixat pe data de 22 octombrie.
PKP Cargo controleaza 60,3% din
piata poloneza de transport feroviar si 8,5% din transportul feroviar
de marfa din UE. Principalul sau rival, firma germana DB Schenker,
controleaza 28% din piata din UE si 5,4% din piata poloneza.
In
luna august a acestui an, directorul general de la PKP Cargo, Lukasz
Boron, declara ca dupa cotare publica initiala la bursa compania
poloneza va incepe sa caute achizitii pentru a putea concura cu
liderul pietei Deutsche Bahn, informeaza Agerpres.
„Inainte de
toate ne uitam la pietele unde operam deja, care pe langa Polonia
includ Cehia, Ungaria, Slovacia, Austria, Germani asi Belgia”, a
declarat Boron.