- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Remedia vrea vanzari cu 14,5% mai mari in 2009, pana la 35 mil. euro

05 Feb, 12:02 • traian.badulescu
Retailerul si distribuitorul de medicamente Farmaceutica Remedia mizeaza pe vanzari in crestere cu 14,5%, pana la 150 mil. lei, fara TVA (circa 35 mil. euro) in acest an, considerat de oficialii companiei favorabil retelelor de distributie mici si mijlocii.
Remedia vrea vanzari cu 14,5% mai mari in 2009, pana la 35 mil. euro

De asemenea, in acest an, compania intentioneaza sa-si mareasca reteaua proprie cu 5 farmacii, pana la 50 de unitati, si sa construiasca doua noi centre logistice in zonele neacoperite pana in prezent de companie, respectiv nord-vest si est, a spus Robert Mihai Peloiu, directorul general al companiei.

Acesta considera ca in contextul actual de criza, societatile de talie mica si mijlocie din domeniu vor avea capacitatea de a se adapta mai usor decat marii distribuitori.

„2009 va fi anul societatilor mici si mijlocii. Noi, de exemplu, avem contractate credite pe termene scurte, de pana la 2 ani, cu dobanda fixa”, a declarat directorul general al Remedia.

El a adaugat ca, spre comparatie, marii distribuitori vor iesi mai greu din blocaje financiare, din cauza ca au apelat la finantari mai mari si pe termene mai lungi decat societatile de profil de dimensiuni mai mici.

O alta tendinta remarcata de Peloiu pe piata locala este ca anul acesta va fi unul dezastruos pentru farmaciile independente, din cauza scaderii vanzarilor si acumularii de stocuri foarte mari.

In acest context, Remedia, companie membra a grupului austriac Tarus, intentioneaza sa-si mareasca reteaua de farmacii si prin achizitii.

„Vrem sa avem farmacii in jurul tuturor punctelor de distributie”, a spus Peloiu, precizand ca reteaua proprie este raspandita in special in zona de vest, in prezent.

Directorul general al Remedia este de parere ca in 3-4 ani, pe piata vor ramane maxim 6 jucatori.

Remedia a finalizat recent o investitie de 3 milioane euro intr-un nou centru logistic din Bucuresti, cu o suprafata totala de 8.725 metri patrati.

Compania mai are depozite in orase ca Timisoara, Deva, Tg. Mures, Brasov, Targoviste, Tg. Jiu si Pitesti.

Vanzarile companiei se axeaza pe 4 canale principale: farmacii proprii (28% din vanzari anul trecut), farmacii terte (40%), spital (18%) si depozite terte (14%).

Actiunile Farmaceutica Remedia (RMAH) au intrat joi la tranzactionare pe piata reglementata administrata de Bursa de Valori Bucuresti (BVB), la categoria a II-a, in urma transferului de pe piata Rasdaq.

In prezent, compania are un capital social de 9,85 milioane lei, divizat in 98,5 milioane actiuni cu o valoare nominala de 0,10 lei. Actionarul majoritar al societatii este Valentin-Norbert Tarus, cu o detinere de 71,05%, in timp ce fondul de investitii Artio Global Management LLC (fostul Julius Baer) are o participatie mai mica de 5% din capitalul social.

Farmaceutica Remedia are o valoare de piata de 10,84 milioane lei (2,52 milioane euro), potrivit cotatiei de 0,11 lei, stabilita in sedinta de tranzactionare din 29 ianuarie.

Urmărește Daily Business pe Google News