„In cel mult doua-trei luni sper ca Apollo-X sa primeasca autorizarile si sa intre in functiune. Sistemul este facut sa functioneze cu mii de clienti”, a precizat Septimiu Stoica, in prezent presedinte al Bursei Romane de Marfuri (BRM).
In prima etapa, Stoica se astepta la un numar de participanti de ordinul sutelor.
Prin sistemul Apollo-X se vor putea tranzactiona, dupa autorizare, actiuni, obligatiuni, unitati ale fondurilor de investitii si produse derivate, listate pe alte piete autorizate sau direct in acest sistem.
Sistemul alernativ de tranzactionare reprezinta o forma autorizata de piata, permisa de legislatia romaneasca in acord cu cea europeana. Aceste sisteme concurente ale pietelor reglementate se caracterizeaza prin utilizarea intensiva a comunicatiei prin internet, simplificarea accesului, viteza si costuri reduse de operare.
„Preturile noastre vor fi cele mai mici din piata. Sistemul nostru va avea cheltuieli minime si pana la 10 angajati”, a mai spus Stoica.
El a spus pentru DailyBusiness.ro ca spera ca acest proiect sa atinga punctul de break-even pana la finele anului.
Apollo-X vrea sa asigure o activitate complementara Bursei de Valori careia sa ii furnizeze la un moment dat candidate performante pentru listare.
[quote=Septimiu Stoica, initiatorul sistemului alternativ de tranzactionare Apollo-X]Nu vrem ca BVB sa sufere din cauza noastra. Vrem sa mergem alaturi de Bursa[/quote]
Initiatorul sistemului sustine ca, in perioada crizei, se pot pregati solutii care sa permita relansarea acivitatii de tip bursier in Romania, pentru ca ramane nevoia de finantare, de piata de capital.
Intrebat daca va ocupa o functie executiva in cadrul administratorului acestui sistem, Stoica a mentionat ca va face acest lucru numai daca va fi nevoie.
„Este copilul meu favorit si, daca va fi nevoie, voi renunta la orice pentru el”, a spus Stoica.
Pentru obtinerea autorizatiei CNVM, administratorii Apollo-X va trebui sa incheie anterior conventii cu insititutiile post-tranzactionare, precum Depozitarul Central si Casa de Compensare Bucuresti.