.
„In acest moment Ministerul
Transporturilor are 60%, primaria Constanta – 20% si Fondul
Proprietatea 20%. Intentia noastra este sa dam inca 13% Primariei
Constanta si sa scoatem pe bursa 14%. in acest fel vom avea un
echilibru perfect intre autoritatea centrala si autoritatea locala,
adica Ministerul Transporturilor va avea 33%, Primaria Constanta va
avea 33%, asigurand in acest fel egala reprezentare a intereselor
centrale si locale in portul Constanta, 34% ajungand in sfera
privata”, a declarat marti ministrul Transporturilor, Dan Sova, citat de Mediafax.
„Avantajul scoaterii pe bursa a 14% este reprezentat de
transformarea Administratiei Portului Constanta in companie publica,
ceea ce presupune transparentizarea tuturor operatiunilor, pentru ca
fara aceasta transparentizare nu este posibila listarea pe bursa.
Acest lucru va duce in mod evident la cresterea investitiilor in
portul Constanta si in mod inevitabil la cresterea activitatii
economice a operatorilor privati”, a adaugat Sova.
Ministerul Economiei a pregatit un
proiect de ordonanta de urgenta pentru infiintarea Departamentului
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, care va
functiona in coordonarea ministrului Economiei, prin reorganizarea
Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie si
prin preluarea atributiilor privind privatizarea ale Departamentului
pentru Energie.