Carburanții, din nou pe lista discuțiilor de pe scena politică. Astăzi va avea loc o nouă ședință de Guvern, de mare interes pentru toți cei care dețin mașini pe benzină și motorină. Executivul condus de Nicolae Ciucă va stabili ce se va întâmpla cu ajutorul 50 de bani oferit de guvern șoferilor. Dacă nu se va prelungi măsura de compensare, prețurile la benzină și motorină vor fi și mai mari.
Compensarea prețului pentru carburanții din țară, cu 50 de bani/litru, a fost anunțată în luna iunie. După puțin timp de așteptare, compensarea a intrat în vigoare din iulie, însă românii s-au așteptat la un ajutor mai mare, având în vedere că totul este în prezent mult mai scump. Așadar, conform hotărârii executivului, românii pot alimenta cu benzină și motorină mai ieftină cu 50 de bani timp de trei luni de zile, în perioada 1 iulie – 30 septembrie.
Încă din august s-a luat în discuție posibilitatea ca măsura de compensare să nu mai fie prelungită și pentru restul anului, cel puțin. Decizia oficială va fi comunicată în această după-amiază, timp în care oamenii stau cu sufletul la gură.
Mai poți citi: Pachet de „legi anticriză”. USR solicită reducerea TVA la energie, vouchere de 1.000 lei și zero taxe pe salariu
Conform ultimelor analize ale specialiștilor din domeniul economic, prețul benzinei a crescut cu 20% de la începutul anului, iar cel al motorinei cu 40%, a transmis Consiliul Concurenței. Preţul mediu al benzinei standard în România, conform informaţiilor din Monitorul Preţurilor, a fost, pe 2 septembrie, de 7,39 lei/litru (cu reducerea de 50 de bani aplicată), în timp ce motorina se comercializa, în medie, cu 8,37 lei/litru (cu reducere).
Din primele luni ale acestui an și până în prezent, fără a lua în calcul reducerea de 50 de bani/litru, preţul benzinei a crescut cu circa 28%, iar cel al motorinei s-a majorat cu aproximativ 44%, informează agenția de presă de stat Agerpres.
În cazul motorinei, preţul cu taxe a fost cu 4% mai mic faţă de media UE (locul 12), fără taxe – cu 1,4% mai mic faţă de media UE (locul 16) şi fără taxe şi cu reducerea de 50 de bani, cu 8,2% mai mic faţă de media UE. Cu toate acestea, față de media europeană, veniturile românilor sunt de trei-patru ori mai mici, iar carburanții îi vor duce la cheltuieli și mai mari.
Citește și: IRCC creează probleme românilor. Persoanele care au rate, riscă să plătească mai mult din octombrie