Principiul Pareto, cunoscut ca regula 80/20, se traduce în afaceri astfel: 80% din vânzări vin de la 20% din clienți. Orice țară are o populație Pareto: 20% dintre cei cu veniturile cele mai mari. Aceștia sunt cei mai valoroși consumatori, având o pondere disproporționată ca nivel al vânzărilor din mai toate domeniile. Ei pot face diferența dintre succes sau eșec, mai ales în cazul produselor și serviciilor inovatoare.
Populația Pareto, în România, reunește 1,9 milioane de oameni, care înseamnă 20% din publicul comercial general, digitalizat. Aceștia au cele mai mari venituri declarate și generează anual venituri de 28,44 miliarde de euro, sumă care reprezintă 38% din veniturile nete anuale ale populației comerciale generale, așa cum este definită de Pareto Report, un studiu realizat de firma de marketing Brandelier și compania de cercetare de piață AHA Moments.
Citește și: 2024 aduce vești bune. Cresc alocațiile copiilor. Iată ce sume de bani vor primi lunar
Doar jumătate dintre românii Pareto sunt de părere că evoluția generală a României este mai bună după aderarea la UE. Aceștia nu ar recomanda țara noastră ca pe o țară în care să locuiești.
Față de acum doi ani, românii Pareto nu mai sunt atât de optimiști în ceea ce privește potențialul României, ca țară, potrivit Adevarul.
În afară de nemulțumirile românilor Pareto, studiul a măsurat și care sunt cele mai întâlnite frici în rândul acestora.
Temerile au rămas neschimbate în ultimii trei ani: 57% dintre ei se tem că nu i-ar putea susține pe cei dragi în fața unor boli grave, iar 54% se tem pentru propria lor sănătate. Oamenilor le este frică și de instabilitate financiară – 47% – dar și de moarte – 26%, în creștere față de anii trecuți.
Populația Pareto are în continuare încredere în sine și în forțele proprii, dar și-a pierdut încrederea în cei din jur. Iar dacă reușitele li se datorează în mod direct, eșecurile și problemele cu care se confruntă sunt din vina altora.
Românii Pareto sunt români educați, deschiși către nou, către modernism și dezvoltare. Iar cum inteligența artificială pare a fi apogeul tehnologiei moderne aceștia au fost chestionați și cu privire la acest aspect. 10% dintre ei s-au declarat încântați, 46% s-au plasat undeva între încântare și îngrijorare, iar doar 5% au spus că sunt îngrijorați de nivelul de dezvoltare pe care l-a atins inteligența artificială.