Ce să faci dacă vrei să-și schimbi meseria. O tânără care a decis să schimbe domeniul în care lucra, deși avea o meserie bănoasă și invidiată, oferă câteva sfaturi importante pentru cei care vor să-i urmeze exemplul.
Angie Chen lucra de un an în domeniul investițiilor bancare când a decis să schimbe jobul, deși câștiga foarte bine și era invidiată de toți cunoscuții. Și-a dat demisia după ce și-a primit bonusul.
„Obișnuiam să mă simt atât de bine spunând că lucrez în finanțe, în investiții bancare, nu am de gând să mint”, a declarat tânăra pentru Business Insider, potrivit ziare.com.
Angie Chen spunea că salariul de șase cifre, foarte râvnit, este de obicei însoțit de multe ore de lucru. Săptămânile de lucru tipice de 80 până la 100 de ore au făcut ca unii bancheri începători să se plângă de epuizare.
„Cred că, odată cu înaintarea în vârstă, am apreciat mai mult timpul meu liber, independența mea, interesele și pasiunile personale decât să lucrez 24 de ore din 24, 7 zile din 7 pentru o companie”, a spus ea.
Tânăra a luat decizia de a renunța la cariera sa după ce a început să creeze conținut pe TikTok. Aceasta a început să se gândească serios la o carieră în domeniul marketingului.
„Am iubit libertatea creativă pe care o aveam datorită acestui lucru.Când mă gândeam să fac tranziția din domeniul bancar, marketingul a fost unul dintre rolurile care au apărut.”, povestește tânăra.
Nu s-a lăsat influențată de mesajele negative pe care le-a primit, mai ales că ea crede că mulți presupun că marketingul este o industrie slab plătită. Biroul de Statistică a Muncii din SUA estimează că salariul mediu pentru managerii de marketing este de 166.410 dolari.
Citește și Joburile remote se găsesc tot mai greu. În ce domenii se mai fac angajări?
Chen a oferit câteva sfaturi pentru cei nu mai sunt mulțumiți de locul de muncă și vor să schimbe domeniul.
În primul rând, tânăra sugerează să faceți o listă cu motivele care v-au determinat să schimbați meseria. Acest lucru vă ajută să vedeți mai clar ce vă doriți.
„Pentru unii oameni, ar putea fi cultura și echipa, dar pentru alții, ar putea fi banii și prestigiul.Pentru mine, cel mai important a fost oportunitatea de a părăsi domeniul, iar al doilea a fost salariul. Am crezut că este o combinație perfectă între interesul meu pentru marketing, experiența mea analitică și cunoașterea mea în domeniul tehnologiei”, spune tânăra.
De asemenea, Chen a menționat că, fiind destul de deschisă cu colegii ei din domeniul bancar cu privire la interesul său pentru marketing, mai mulți dintre ei i-au oferit contacte în această industrie.
„De asemenea, am fost norocoasă pentru că îmi împărtășeam călătoria în carieră pe social media. O mulțime de oameni m-au contactat pentru a-mi da sfaturi și a-mi recomanda roluri sau persoane cu care să vorbesc.”, a mai spus tânăra.
Aceasta menționează că oamenii ar trebui să facă o listă cu joburi de care sunt interesați. În timpul cercetărilor sale, Angie Chen a analizat diferitele sub-domenii din marketing și le-a eliminat pe cele care nu o interesau.
Un alt aspect important de care trebuie să ții cont în momentul în care îți schimbi meseria este CV-ul.
„CV-ul meu era foarte, foarte bogat în finanțe. A trebuit să îl revizuiesc complet pentru a reduce jargonul financiar și a-l face mai prietenos cu marketingul”, a spus tânăra.
De asemenea, specialiștii în domeniul recrutărilor recoamandă persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă să își păstreze CV-ul deja creat, dar să includă și cuvinte-cheie specifice, adaptate la noul lor sector.