Compania inclusă în indicele FTSE 100 al Bursei de la Londra a informat miercuri că 3.200 de locuri de muncă din Europa vor fi eliminate până la finalul anului 2025. Unilever are aproximativ 6.000 de angajați în Marea Britanie și Irlanda. În România, compania deține branduri cunoscute precum Algida, Cif, Clear, Cocolino, Delikat, Dero, Domestos, Dove, Knorr, Magnum, Rexona și altele.
Reducerile de personal fac parte din „programul de productivitate” anunțat în martie de Unilever, care include concedierea pe plan global a 7.500 de angajați, potrivit Agerpres. La nivel european, compania are între 10.000 și 11.000 de angajați la birouri, iar pe plan global aproximativ 128.000 de angajați. Constantina Tribou, directorul de resurse umane, a declarat că „așteptatul impact net asupra funcțiilor din Europa, până la finalul anului viitor, este de între 3.000 și 3.200 de poziții”. Concedierile vor fi în primul rând în rândul angajaților europeni care fac muncă de birou și nu vor include locurile de muncă din fabrici.
Într-un comunicat, Unilever a informat că în următoarele săptămâni va începe un proces de consultare cu angajații afectați. Încă nu s-a decis exact unde vor avea loc concedierile la nivel european, însă acestea vor afecta în principal funcțiile de birou. Sediul central al companiei este la Londra, după ce în 2020 a renunțat la structura sa duală.
Hein Schumacher, care l-a înlocuit în urmă cu un an pe Alan Jope în funcția de director general al Unilever, se află sub presiune din partea acționarilor pentru revitalizarea companiei și pentru a stimula creșterea, după ani de performanțe modeste. Planul de restructurare și concedierile anunțate fac parte din eforturile de a răspunde acestor așteptări și de a îmbunătăți performanțele companiei.
Deși nu s-a specificat încă modul în care aceste concedieri vor afecta angajații Unilever din România, este de așteptat ca restructurările să aibă un impact și asupra pieței locale, având în vedere prezența semnificativă a companiei în țară. Brandurile deținute de Unilever sunt bine cunoscute și utilizate pe scară largă de consumatorii români, iar modificările în structura de personal ar putea influența operațiunile locale.
Anunțul Unilever privind concedierile masive în Europa vine într-un context de schimbări semnificative și presiuni pentru îmbunătățirea performanțelor. Cu un program de restructurare ambițios, compania speră să își consolideze poziția pe piața globală și să răspundă cerințelor acționarilor. În următoarele săptămâni, procesul de consultare cu angajații va oferi mai multe detalii despre modul în care aceste modificări vor fi implementate și impactul acestora asupra angajaților din diferite țări, inclusiv România.