Carrefour a început să plice autocolante pe produsele care au scăzut în dimensiuni, dar care costă mai mult chiar și după ce prețurile materiilor prime au scăzut. Măsura vine în contextul în care retailerii se pregătesc să se confrunte cu cele mai mari branduri din lume în cadrul negocierilor care vor începe în curând și se vor încheia până la 15 octombrie.
„În mod evident, scopul stigmatizării acestor produse este de a putea spune producătorilor să își regândească politica de prețuri”, a declarat într-un interviu Stefen Bompais, director de comunicare cu clienții la Carrefour.
Directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard, care conduce și grupul de lobby al industriei de retail FDC, a declarat în repetate rânduri că firmele producătoare de bunuri de consum nu cooperează în eforturile de reducere a prețului a mii de produse de bază, în ciuda scăderii costului materiilor prime. El este susținut în acest demers de ministrul de finanțe Bruno Le Maire, care în iunie a convocat la ministerul său 75 de mari retaileri și grupuri de consumatori și a insistat pe lângă aceștia pentru reducerea prețurilor.
Printre companiile arătate cu degetul de către Le Maire că nu cooperează pentru reducerea prețurilor se află Unilever, Nestle și PepsiCo, scrie Hotnews.ro.
Citește și: Informații de ultim moment! S-a găsit soluția la problema bugetului României: Creșterea TVA până în 2025
Carrefour a precizat că o sticlă de Lipton Ice Tea fără zahăr cu aromă de piersici, produsă de PepsiCo, s-a redus de la 1,5 litri la 1,25 litri, ceea ce a dus la o creștere efectivă a prețului pe litru cu 40%.
Laptele praf pentru sugari Guigoz, produs de Nestle, a coborât de la 900 de grame la 830 de grame, în timp ce o prăjitură cu înghețată Viennetta, produsă de Unilever, s-a micșorat la 320 de grame, de la 350 de grame anterior.
Citește și: H&M vrea să intre pe piața second-hand! Ce fel de produse vor putea fi găsite în celebrele magazine
În acest context, Carrefour a marcat 26 de produse în magazinele sale din Franța cu etichete pe care scrie: „Acest produs a înregistrat o scădere a volumului sau a greutății sale și o majorare a prețului real de către furnizor”.