- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Cum fac profit marile branduri. Costă 27 de dolari să produci o geantă Dior cu prețul de 2.800 de dolari

06 Jul, 21:35 • Dobran Viorel
În anchetele desfășurate în martie și aprilie, anchetatorii au găsit dovezi că muncitorii dormeau în fabrica Dior pentru ca gențile să fie produse non-stop, a raportat Reuters.
Cum fac profit marile branduri. Costă 27 de dolari să produci o geantă Dior cu prețul de 2.800 de dolari

Conform unor documente dintr-o amplă anchetă privind subcontractanții, doi giganți italieni ai luxului plătesc extrem de puțin pentru a produce genți de mână care se vând cu mii de dolari. Procurorii italieni din Milano au investigat utilizarea de către filiala LVMH Dior a furnizorilor terți în ultimele luni. Aceștia au afirmat că aceste companii exploatau lucrătorii pentru a produce genți la un preț infim față de cel din magazin.

Fabricile din România, lovitură majoră pentru brandurile de lux. De ce au ieșit în pierdere Prada și Louis Vuitton în 2023

Doi giganți italieni de lux plătesc doar o sumă mică pentru a produce genți care se vând cu mii de dolari, conform documentelor dintr-o amplă investigație a subcontractorilor, scrie Business Insider. Procurorii italieni din Milano au investigat furnizorii terți ai LVMH Dior în ultimele luni.

O geantă marca Dior la prețul de 57 de dolari

Astfel, potrivit documentelor examinate de autorități, Dior a plătit unui furnizor 57 de dolari pentru a produce genți care se vând cu aproximativ 2.780 de dolari. Costurile nu includ materii prime precum pielea.

Unitatea relevantă a Dior nu a adoptat „măsuri adecvate pentru a verifica condițiile reale de muncă sau capacitățile tehnice ale companiilor contractante„, se arată într-un document al acuzării, scrie businessinsider.com.

Dior

 

În cercetările din martie și aprilie, anchetatorii au găsit dovezi că muncitorii dormeau în instalație, astfel încât gențile să poată fi produse 24 de ore din 24, se arată în raport. Totodată, aceștia au urmărit datele privind consumul de energie electrică, care arătau că se lucra în timpul nopților și al sărbătorilor.

Subcontractorii erau firme deținute de chinezi, au declarat procurorii. Majoritatea lucrătorilor erau din China. Doi erau imigranți ilegali, în timp ce alți șapte lucrau fără documentele necesare. Ancheta a mai arătat că dispozitivele de siguranță de pe mașinile de lipit sau periat au fost îndepărtate pentru ca muncitorii să le poată folosi mai repede.

LVMH nu a răspuns imediat la solicitarea de comentarii a Business Insider, trimisă în afara orelor obișnuite de lucru. Documentele judiciare au arătat că Dior, o filială a LVMH, a prezentat un memoriu care evidențiază îmbunătățirile aduse lanțului său de aprovizionare, a raportat marți Wall Street Journal.

Justiția din Milano a dispus ca unitățile ambelor companii să fie plasate sub administrare judiciară timp de un an. Li se va permite să funcționeze în această perioadă.

CEO-ul LVMH, Bernard Arnault, este a treia cea mai bogată persoană din lume, conform Bloomberg Billionaires Index. Fiica sa, Delphine, este CEO al Dior.

În anchetele desfășurate în martie și aprilie, anchetatorii au găsit dovezi că muncitorii dormeau în fabrică pentru ca gențile să fie produse non-stop, a raportat Reuters. De asemenea, au urmărit consumul de electricitate, care a arătat că angajații munceau în timpul nopților și sărbătorilor, conform Reuters.

Procurorii au arătat că subcontractorii erau firme deținute de chinezi. Majoritatea muncitorilor erau din China. Doi erau imigranți ilegali, în timp ce alți șapte lucrau fără documentele necesare. Ancheta a mai arătat că dispozitivele de siguranță de pe mașinile de lipit sau de periat au fost îndepărtate pentru ca muncitorii să le poată opera mai repede.

LVMH nu a răspuns întrebărilor transmise de Business Insider până la momentul publicării articolului. Documentele de la tribunal au arătat că Dior, o subsidiară a LVMH, a prezentat un document în care subliniază îmbunătățirile lanțului său de aprovizionare, potrivit Wall Street Journal.

Ancheta s-a extins și la contractanții Giorgio Armani, iar compania de lux a fost acuzată că nu și-a supravegheat corespunzător furnizorii. Armani a plătit contractanților 99 de dolari per geantă pentru produse care se vindeau cu peste 1.900 de dolari în magazine, conform documentelor obținute de Reuters. Judecătorii din Milano au cerut ca unitățile ambelor companii să fie plasate sub administrare judiciară timp de un an.

„Nu este ceva sporadic care privește loturi individuale de producție, ci o metodă de fabricație generalizată și consolidată,” potrivit documentelor tribunalului văzute de Reuters despre decizia de a plasa Dior sub administrare. Anul trecut, LVMH a avut 2.062 de furnizori și subcontractori și a efectuat 1.725 de audituri, conform raportului său de responsabilitate socială și de mediu din 2023.

CEO-ul LVMH, Bernard Arnault, este a treia cea mai bogată persoană din lume, conform Indexului Miliardarilor Bloomberg. Fiica sa, Delphine, este CEO-ul Dior.

Mircea Cantor a fost invitat să redeseneze celebra geantă Lady Dior pentru o ediție exclusivistă

Mircea Cantor, artistul român stabilit la Paris, a realizat cel mai recent model al genții Lady Dior, inspirat de motive tradiționale românești. Colaborarea dintre Cantor și celebra casă Dior face parte din a 8-a ediție a campaniei “Dior Lady Art”, în cadrul căreia artiști din toată lumea sunt invitați să reimagineze în propriul stil celebra geantă Dior.

Modelul semnat de Mircea Cantor poartă numele Grădina Raiului/ Jardin du Paradis și este inspirat de o haină românească, găsită în regiunea din România în care s-a născut bunica sa. De asemenea, pe geantă au fost suprapuse împletituri din piele, care trimit la motivul frânghiei, folosit des de artist în lucrările sale.

Mircea Cantor a c reat genți pentru Dior

Pentru realizarea genții, Cantor a lucrat îndeaproape cu artizanii casei Dior, care au produs 100 de exemplare. Pe mânere a fost inscripționat proverbul românesc “Fă rai din ce ai”, tradus în engleză și franceză.

Geanta Lady Dior a devenit simbolul casei Dior, după ce a fost creată la începutul anilor 90 de directorul de creație de atunci, Gianfranco Ferré. Lady Diana a contribuit semnificativ la popularizarea acestei creații, fiind cunoscută drept geanta sa preferată. În semn de recunoștință, Dior a redenumit în acea perioadă geanta, sub titlul “Princesse”.

Un român a colaborat cu Dior! Acesta a creat o poșetă pe care este inscripționat un proverb românesc!

Un simplu exemplar al genții costă aproximativ 6000 de euro. Mircea Cantor este unul dintre cei mai apreciați artiști români la nivel internațional. Întrebat deseori dacă este român sau francez, Cantor oferă mereu același răspuns: „Mircea Cantor este născut în România și trăiește pe Pământ.”

Mircea Cantor, Dior