Vânzările modelului Dacia Jogger, inventat de constructorul de la Mioveni ca un înlocuitor pentru Logan MCV și Lodgy, au atins în 2023 un volum care l-a propulsat în topul vânzărilor mondiale ale segmentului break/wagon, din care face parte.
Constructorul auto român Dacia dă astfel o nouă lovitură importantă, de această dată la nivel mondial. Capitolul la care mașina din țara noastră a depășit constructori germani renumiți.
Chiar dacă unele instituții sau organizații îl consideră un crossover, Dacia Jogger rămâne ceea ce este destul de evident: un break al modelelor Sandero/Logan.
Șefii Dacia au decis la momentul lansării proiectului că abandonarea denumirii Logan MCV și înlocuirea acesteia cu un nume complet nou va stimula vânzările și va permite atragerea de clienți din segmentul MCV.
Pentru acest lucru, mașina a primit chiar și o inovație la nivelul caroseriei, o supraînălțare care a condus la un spațiu mai mare pentru pasagerii din spate și pentru bagaje. În plus, decizia de a produce doar caroseria cu elemente de crossover (protecții de plastic ale pasajelor roților, diferite ornamente specifice, șine de portbagaj etc.) a „împins” Jogger către segmentele SUV, scrie profit.ro
Ca urmare a acestor „trucuri” inginerești și de design, Jogger s-a dovedit a fi un model popular pe multe dintre piețele lumii, depășind nume importante ale segmentelor break/wagon.
Conform statisticilor oficiale ale Renault Group, analizate de Profit.ro, break-ul Dacia a înregistrat un volum de 94.128 de exemplare vândute în toată lumea. Cifrele sunt peste cele înregistrate de VW Passat, unul dintre cele mai populare break-uri din lume, care s-a vândut în 78.500 exemplare, conform cifrelor colectate de Felipe Munoz, analist Jato Dynamics. Creșterea vânzărilor Jogger în 2023 a fost una uriașă, +65%, reprezentând o diferență în plus de aproape 40.000 de unități.
Jogger, modelul produs până în acest an în România, la Mioveni, a fost depășit de un trio cel puțin la fel de celebru. Pe locul întâi s-a situat în 2023 Subaru Outback, un wagon extrem de aprieciat atât în Japonia, cât și pe piețele internaționale. Acesta a atins un volum impresionant: 206.100 unități, având o caracteristică apreciată în acest segment: tracțiunea integrală.
Pe locul al doilea a urcat un model european, cu un preț apreciat de clienți: Skoda Octavia Combi, care a avut un volum de 126.300 de unități, după o creștere de 41% față de vânzările din 2022.
Al treilea cel mai vândut break al lumii a fost în 2023 Toyota Corolla, versiunea de caroserie a celebrului sedan la fel de popular pe toate piețele globale. Cu un total de 109.300 unități, Corolla Touring a înregistrat o creștere de 22% față de anul anterior.
Cu vânzări mai slabe decât Jogger, în primele 10 break-uri ale lumii s-au mai clasat Audi A4 Variant, BMW Serie 3 Touring, Ford Focus, VW Golf Variant și Audi A6 Avant.
Dacia Jogger este o mașină încadrată în clasa compactă, după lungime, cu aproape 4,60 metri, având inclusiv o versiune cu șapte locuri. Este primul automobil Dacia care a primit o motorizare hibrid, bazată pe un motor cu benzină de 1.6 litri și un motor electric.
Jogger a fost depunctată de EuroNCAP din cauza absenței alertelor de centură de siguranță pentru ultimele două locuri de pe rândul al treilea de scaune, primind astfel doar o stea la testele de siguranță.
Cât e rata lunar pentru o Dacia Jogger hybrid în 2024, dacă o cumperi în leasing pe 5 ani. Românii care au în plan să își achiziționeze o nouă mașină anul acesta, o pot face foarte ușor. Din fericire, Dacia oferă numeroase pachete avantajoase, indiferent de modelul ales. Iar prețurile sunt cât se poate de accesibile.
Câți bani plătești lunar pentru o Dacia Jogger hybrid în 2024, dacă o cumperi în leasing pe 5 ani? Depinde în primul rând de ce pachet alegi. Totodată, te bucuri și de multe alte beneficii.
Pachetul recomandat de cei de la Dacia este Dacia Avantaj 5 ani fără griji. Cât e rata pentru o Dacia Jogger Hybrid 2024? 1.462 de lei pe lună. Rata lunară este fixă pentru cinci ani de zile, conform informațiilor de pe site-ul oficial.
De asemenea, în același pachet sunt incluse și reviziile, dar și asistența rutieră și garanția tot pentru 5 ani. La acest pachet ai o dobândă fixă de 8.9%. Totodată, vei avea nevoie de un avans de 30.740 de lei.
Există însă și alte pachete, în funcție de preferințe. Câți bani plătești lunar pentru o Dacia Jogger hybrid în 2024, dacă o cumperi în leasing pe 5 ani? Dacă optezi pentru pachetul Dacia Standard, vei avea o rată lunară de 2.123 de lei, ceva mai mare.
De asemenea, nu beneficiezi de asistență rutieră și nici de revizii. Doar vei avea garanție timp de 3 ani. Dobânda este fixă, dar ceva mai mare, mai exact de 11.9%. Totodată, ai nevoie și de un avans de 31.000 de lei și nu beneficiezi de reducere de finanțare.
Menționăm faptul că prețul pentru un astfel de model de la Dacia este de 24.800 de euro cu TVA inclus. Evident, acesta poate să difere în funcție de dotările pe care clienții vor să le aleagă. Chiar și așa, este unul destul de accesibil, având în vedere mașina în sine.
Euro NCAP a punctat Dacia Jogger cu o stea la testele de siguranță, după ce a asimilat noul model, din punct de vedere tehnic, cu Sandero (fiind dezvoltate pe aceeași platformă).
În urmă cu doi ani, organizația independentă Euro NCAP a testat Dacia Sandero și a punctat-o cu două stele. Printre observațiile experților s-a numărat și faptul că frânarea automată de urgență a modelului compact detectează numai alte vehicule, nu și pietoni sau bicicliști.
Cum noul Jogger este dezvoltat pe aceeași platformă, Euro NCAP l-a asimilat din punct de vedere tehnic cu Sandero. Așadar, fără să-l testeze și luând în calcul versiunea cu șapte locuri (care nu are avertizor pentru centura de siguranță a locurilor 6 și 7), specialiștii l-au depunctat și mai mult, acordându-i o stea.
Dacia a explicat că acest avertizor lipsește pentru că nu a instalat cablajul necesar. Acesta ar fi împiedicat demontarea celui de-al treilea rând de scaune.
Așadar, scorurile noii Dacia Jogger, similare cu ale lui Sandero, sunt următoarele: 70% protecție pentru adulți, 69% protecție pentru copii, 41% protecție pentru pietoni și bicicliști și cu 39% au fost notate sistemele de siguranță oferite în standard.
Că tot veni vorba, Jogger vine în standard (printre altele) cu o suită de airbag-uri, sistem Isofix și buton de dezactivare pentru airbag-ul pasagerului din dreapta.
Lipsește capota activă, sistem de frânare automată de urgență cu funcție de detecție a pietonilor și bicicliștilor, asistență la schimbarea benzii de rulare și frânare automată de urgență pentru pietoni la mersul cu spatele.
Performana Dacia Jogger este însă departe de Ferrari. Constructorul de automobile sport Ferrari a înregistrat o nouă creștere a performanțelor financiare în prima jumătate a acestui an și a anunțat deja că-și majorează țintele pentru finalul de an, relevă datele analizate de Profit.ro.
Veniturile companiei Ferrari au crescut în primul semestru al acestui an cu circa 400 de milioane de euro, la aproximativ 3,3 miliarde euro, ca urmare a majorării volumul de mașini livrate clienților, la 7.044 unități (+13%), o creștere de aproape 100 de automobile, dar și ca urmare a unui preț mai mare per vehicul.
Aproape jumătate din aceste automobile au fost vândute în zona europeană și Orientul Mijlociu (3.228 vehicule, cu 56 mai multe față de anul trecut), restul fiind distribuite disproporționat între SUA (24% din total), China (7%) și alte regiuni.
Cea mai mare piață pentru mașinile Ferrari rămâne SUA, cu 1672 de automobile vândute în intervalul ianuarie – iunie 2024, fiind urmată de Germania, cu 814 mașini, Marea Britanie, cu 494 mașini, China, cu 443, și Italia, cu 420. În Orientul Mijlociu, Ferrari a vândut „numai” 226 de mașini, în primele șase luni ale anului.
Profitul operațional înregistrat de Ferrari a crescut cu 120 de milioane de euro (+16%), la aproape un miliard de euro, profitul net raportat, după plata taxelor fiind de 765 milioane de euro. Cel mai important acționar al companiei (24%) este Exor NV, compania de investiții a familiei Agnelli, aceeași care dețin și cel mai mare pachet de acțiuni în cadrul Stellantis, după fuziunea Fiat Chrysler cu Peugeot Citroen.
Veniturile Ferrari din sponsorizări, drepturi comerciale și copyright au crescut la 312 milioane de euro, însă procentul lor în veniturile totale s-au redus ușor, la 9,8%, de la 10%.
Un calcul simplu, arată că profitul net obținut de Ferrari pentru fiecare automobil vândut este de peste 100.000 de euro, la venituri medii de peste 420.000 de euro pe vehicul, fără veniturile din sponsorizări. Asta înseamnă că marja profitului net depășește 23%, doar din banii obținuți din vânzările de automobile și componente.
Țintele financiare ale Ferrari pentru finalul de an au crescut prin prisma noilor rezultate, cu venituri estimate la peste 6,55 miliarde euro, față de 6,4 miliarde anterior. De asemenea, profitul operațional este prognozat la 2,5 miliarde euro, față de 2,45 miliarde anterior.
Ca urmare a rezultatelor și noilor ținte financiare, acțiunile Ferrari pe bursa din Milano au crescut rapid, cu peste 5 procente, cu o tendință de egalare a recordului de la începutul acestui an, când au urcat la peste 410 euro per acțiune.