Dacia rămâne liderul în vânzări pe piața auto din România, chiar și cu scăderea de 6%. În ianuarie 2025, de remarcat factul că nu s-a vândut nici o mașină plug-in hibrid în România.
Înmatriculările de autoturisme noi în România au înregistrat o scădere de 6,4% în ianuarie 2025 față de aceeași lună a anului precedent, peste dublul scăderii medii din Uniunea Europeană (-2,6%). Piața auto locală a fost marcată de scăderea vânzărilor de vehicule diesel și electrice, dar și de o creștere semnificativă a vehiculelor hibride-electrice.
Cu 22.078 de unități vândute în UE, UK și țările EFTA, modelul românesc depășește cu peste 4.700 de mașini următorul clasat, Volkswagen Golf, în ciuda unei scăderi de 12% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Deși vânzările Sandero au scăzut, modelul rămâne preferatul europenilor, Volkswagen Golf, pe locul doi, a înregistrat 17.354 de unități vândute, cu o scădere de 6,2%. Peugeot 208 completează podiumul cu 17.320 de mașini vândute, în creștere cu 6,3%. Volkswagen Tiguan ocupă locul patru, cu o creștere de 29,4% și 17.142 de unități vândute. Citroen C3 se află pe poziția a cincea, cu o creștere de 3,6%.
Dacia Duster a devenit liderul segmentului SUV-B, ocupând locul 7 în clasamentul general cu 15.230 de unități vândute, o creștere de 18,6%.
Renault a avut o creștere semnificativă de 18,9%, ajungând la 2.437 unități.
Alte mărci importante:
Se remarcă o creștere puternică a vehiculelor hibride-electrice, în contrast cu scăderea masivă a motorizărilor diesel și a vehiculelor electrice pe baterie. Segmentul plug-in hibrid rămâne irelevant pe piața românească.
Marca Dacia a început să apară în statisticile oficiale privind vânzările de automobile din China. În ultimele luni ale anului 2024, Dacia a înregistrat câteva mii de autoturisme vândute pe cea mai mare piață auto din lume.
Tesla Model Y, în declin
Cel mai bine vândut model în Europa și la nivel global în 2023, Tesla Model Y, a avut un start slab în 2025. Vânzările au scăzut cu 49%, ajungând la doar 6.066 de unități. Modelul a coborât pe locul 45 în top 50, față de locul 20 în ianuarie 2024.
Piața auto europeană a înregistrat o scădere de 2% în ianuarie, comparativ cu aceeași lună a anului trecut. În total, s-au vândut 989.345 de mașini noi, o scădere de 1,7%. 46 de producători au raportat vânzări mai mici decât în ianuarie 2024, conform datelor Dataforce.
Opel a suferit cele mai mari pierderi, cu aproape 11.000 de mașini mai puțin vândute. Tesla a înregistrat o scădere de 46%, cu doar 10.491 de unități vândute.
Creștere pentru mașinile electrice
În contrast, vânzările de mașini electrice au crescut cu 36% în ianuarie, ajungând la 166.691 de unități. Acest lucru reprezintă o cotă de piață de 16,8% pentru vehiculele electrice.
Volkswagen și BMW depășesc Tesla
Gama de electrice Volkswagen a crescut semnificativ, cu o creștere de 203% pentru familia ID, ajungând la 20.479 de unități vândute. BMW a depășit de asemenea Tesla, cu 13.715 unități vândute, în creștere cu 36%.
Conform sursei citate, Luca de Meo, CEO Renault, a declarat că „mașinile pe baterii ar trebui să reprezinte cel puțin 20-22% din totalul vânzărilor de mașini noi din Europa pentru ca marii constructori să evite noile amenzi aferente regimului mai strict de emisii de CO2 la nivel de flote care a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2025.”