Dan Air este o companie aeriană românească ce operează diferite zboruri internaționale de pe Aeroportul Internațional Brașov. Problematica pierderii acestor sume colosale este cauzată, conform companiei Dan Air, de către orele în care operează Aeroportul Brașov, anume de doar 12 ore. Dan Air solicită extinderea programului de operare al zborurilor, în special pentru că urmează sezonul rece care va provoca neplăceri în ceea ce înseamnă întârzierile.
„Aeroportul Braşov s-a deschis de mai bine de trei luni cu un program de doar 12 ore iar până la această oră nu au fost luate măsuri suplimentare pentru a asigura operaţionalizarea aeroportului din Ghimbav. Aeroportul Braşov urmează să se confrunte cu şi mai multe probleme legate de operare întrucât sezonul rece care a debutat deja, provoacă fenomene meteo nefavorabile printre care vizibilitatea redusă. Sistemul automat de aterizare (ILS) al pistei din Braşov este la momentul de faţă aprobat pentru CAT I, unde este necesară o vizibilitate minimă de 550 m pentru ca apropierile în vederea aterizării să poată fi iniţiate. Această vizibilitate este rar întâlnită în perioada de iarnă în zona de depresiune a Braşovului, mai ales la orele dimineţii.”, declarația companiei cu privire la problematica Aeroportului Brașov.
„Totuşi aeroportul Braşov are cele mai noi echipamente ceea ce au capabilitatea de a permite aterizări de categorii mult mai permisive însă acestea nu au fost încă autorizate fiind astfel un real pericol în a restrânge şi mai mult programul de funcţionare al aeroportului. Având în vedere cele menţionate mai sus, Dan Air a adresat o scrisoare deschisă tuturor autorităţilor relevante pentru a stimula dialogul în vederea identificării soluţiilor pentru a scoate aeroportul Braşov din acest impas. Pentru a adresa cea mai des întâlnită întrebare venită din partea braşovenilor, Dan Air doreşte pe această cale să confirme faptul că nu a primit niciun fel de sprijin financiar pentru a opera pe aeroportul din Braşov.”, ceea ce compania a adăugat în declarațiile ei.
Modul în care sunt operate zborurile nu constituie deloc un avantaj pentru compania aeriană Dan Air. Prograul scurt de doar 12 ore nu a garanta niciodată că pasagerii vor ajunge la timp la destinația lor finală, întrucât nu doar Dan Air a avut de suferit în această situație, ci și alte companii aeriene. Ideea de a ajunge la destinația finală este foarte importantă, întrucât Dan Air, dar și celelalte companii aeriene care s-au confruntat cu această problemă au fost nevoite să aterizeze pe alt aeropor, dat fiind faptul că Aeroportul Brașov se închide conform programului. O altă problemă asociată acestui aeroport este faptul că deși deține cele mai performante echipamente, acestea nu au fost autorizate încă.
Extinderea programului de funcționare al aeroportului a fost solicitată de către Dan Air, însă compania nu a fost luată în seamă.
„Din cauza programului restrâns, Dan Air a suferit până în prezent pierderi de 2,6 milioane de euro pentru a menţine în viaţă visul braşovenilor de a zbura de la ei de acasă. Dan Air a publicat programul de iarnă unde sunt evidenţiate zboruri în afara orelor de program actuale ale aeroportului întrucât programul propus este singura variantă prin care Aeroportul Braşov se poate autofinanţa, de aceea am alocat şi a 2 a aeronava pentru operarea de pe Aeroportul Braşov, pentru a ne asigura că acest aeroport va rămâne viabil. Fără cooperarea autorităţilor şi fără implementarea unor soluţii simple care sunt propuse de către Dan Air se conturează un viitor sumbru pentru cel mai nou aeroport din România.
În scrisoarea trimisă către autorităţi Dan Air pune în vedere aspectele stringente la momentul de faţă şi propune soluţii pentru a rezolva problemele aeroportului care ţin mai mult de reorganizarea resursei umane şi nu de finanţări sau investiţii adiţionale. Sperăm în continuare alături de Braşov că toate vor fi rezolvate solicitările Dan Air în cel mai scurt timp pentru a putea creşte eficienţa şi profitabilitatea tuturor operatorilor economici din zona Braşov şi pentru a putea asigura pasagerii că vor ateriza mereu la destinaţia finală.”, declarația companiei Dan Air fiind una elaborată și concisă.
Soluții există, iar Dan Air le-a exeplificat în scrisoarea adresată Aeroportului Brașov.
„Prelungirea programului de lucru al controlorilor de trafic ROMATSA este cea mai simplă şi la îndemână soluţie pentru a asigura serviciile necesare desfăşurării operaţiunilor de transport aerian comercial. (…) O a doua soluţie este operaţionalizarea aeroportului Braşov în afara orelor în care ROMATSA poate oferi servicii, prin constituirea la nivelul aeroportului Braşov al unui serviciu de informare. Acest serviciu de informare poate fi oferit deja de o societate care are toată logistica necesară însă acesta nu a fost încă autorizat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română.”, completarea companiei Dan Air în solicitarea acesteia.