Probleme mari pentru Wizz Air: Compania aeriană low-cost a supravieţuit restricţiilor din pandemie, dar se prăbuşeşte pe bursă, după ce a anunţat că se aşteaptă la un profit în scădere cu 25% faţă de estimări.
Wizz Air şi-a redus joi previziunile anuale de profit, după ce a raportat o scădere cu 44% a profitului operaţional din primul trimestru, parţial din cauza costurilor legate de problemele cu motoarelor fabricate de Pratt & Whitney şi a contractelor de leasing pentru a spori capacitatea, informaţii care au dus la declinul acţiunilor companiei aeriene ungare cu 19,9%, transmite Reuters.
Wizz Air şi-a redus previziunile de profit pentru acest an, trimiţând acţiunile la cea mai mare pierdere de la pandemie încoace, în timp ce compania aeriană bugetară se confruntă cu imobilizări de aeronave în timpul sezonului aglomerat de călătorii de vară, potrivit Bloomberg.
Wizz Air, cu sediul în Ungaria, se aşteaptă acum la un venit net cuprins între 350 de milioane de euro (378 de milioane de dolari) şi 450 de milioane de euro pentru anul fiscal 2025, în scădere de la o estimare anterioară de 500-600 de milioane de euro, a declarat joi compania într-o declaraţie.
Compania aeriană low-cost, care zboară o flotă de avioane Airbus, s-a confruntat cu provocări legate de motoarele Pratt şi Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reţinute la sol pentru inspecţii în această vară, punând constrângeri asupra capacităţii.
Zboruri de la 25 de euro cu Wizz Air. Destinația pe care nu trebuie să o rateze niciun român
Companiile aeriene europene s-au confruntat cu o primă jumătate de an dificilă din cauza creşterii în spirală a costurilor şi a normalizării cererii clienţilor după un boom iniţial post-pandemie.
Air France-KLM, Lufthansa şi Ryanair au raportat că au traversat un trimestru al doilea provocator. Directorul general al Wizz Air, Jozsef Varadi, a declarat că compania aeriană va trebui să-şi modereze aşteptările.
”Tarifele noastre se îmbunătăţesc în continuare, dar concurenţii noştri le scad pe ale lor şi asta ne afectează”, a spus Varadi.
Transportatorul low-cost a estimat un profit net anual de la 350 de milioane de euro până la 450 de milioane de euro, în scădere faţă de prognoza anterioară de 500 de milioane de euro la 600 de milioane de euro.
Profitul operaţional al companiei în primul trimestru încheiat la 30 iunie a fost de 44,6 milioane de euro, faţă de consensul de 144,3 milioane de euro dintr-un sondaj al analiştilor LSEG.
Analiştii au indicat costuri mai mari decât cele aşteptate şi au avertizat că reducerea prognozei anuale va fi probabil prost primită de investitori.
Wizz Air a declarat că cererea a rămas puternică şi că încă plănuieşte o creştere substanţială a capacităţii în anii următori, cu noi avioane Airbus.
Sectorul aviaţiei s-a luptat cu întârzierea livrărilor din partea producătorilor Boeing şi Airbus în anii de după pandemia de COVID-19, constrângerile de la Boeing fiind agravate de preocupările legate de siguranţă.
Airbus a avertizat cu privire la noi întârzieri ale livrărilor în iunie şi a spus că se confruntă cu provocări în lanţul de aprovizionare.
Dezastru pentru Intel, cândva starul de pe Wall Street: acţiunile se prăbuşesc cu 20%
Acţiunile Intel scad cu 20% după ce compania a anunţat că vrea să concedieze 15.000 de angajaţi şi să renunţe la dividende.
Intel a dezvăluit joi planuri drastice de reducere a numărului de angajaţi şi a cheltuielilor de capital în încercarea de a-şi readuce afacerea pe o bază financiară stabilă, în condiţiile în care a suferit cel mai recent eşec în planurile sale lente de redresare, scrie Financial Times.
Măsurile urgente de economisire a costurilor includ o reducere cu 15% a forţei de muncă, adică aproximativ 15 000 de locuri de muncă, majoritatea posturilor urmând să dispară în acest an. Pentru a-şi consolida finanţele slăbite, Intel a renunţat, de asemenea, la dividende şi a anunţat o inversare neaşteptată a creşterii cheltuielilor de capital, investiţiile din acest an urmând să fie cu 20% mai mici decât cele prevăzute.
Acţiunile producătorului american de cipuri s-au prăbuşit cu până la 20 % în urma acestei ştiri în tranzacţiile de după închiderea pieţei, depăşind declinul de 10 % înregistrat după ultimul raport privind profiturile şi reflectând o nouă lovitură puternică adusă încrederii Wall Street-ului în capacitatea directorului general Pat Gelsinger de a-şi duce la bun sfârşit ambiţiosul plan de redresare.
În timp ce majoritatea analiştilor i-au acordat note mari pentru faptul că a condus Intel dincolo de slăbiciunile de lungă durată ale tehnologiei proceselor sale de fabricaţie, el a avut mai puţin succes în recâştigarea cotei de piaţă pierdute în faţa rivalului AMD sau în valorificarea cererii în plină expansiune de cipuri AI.
„Tendinţele din a doua jumătate a anului sunt mai dificile decât ne aşteptam”, a declarat Gelsinger într-o declaraţie înainte de conferinţa telefonică cu analiştii. Prin reducerea numărului de angajaţi, a investiţiilor şi a altor costuri în acest an, compania a declarat că crede că va „obţine o linie de vizibilitate clară către un model de afaceri durabil”.
Intel a dat vina pe cel mai recent eşec parţial pe problemele de producţie legate de procesoarele Meteor Lake, prima generaţie de cipuri fabricate folosind noua tehnologie de litografie ultra-violet pe care a mizat pentru redresarea sa.