Numit Premium Lite, noul abonament YouTube este o reinventare a unuia vechi (numit la fel), la care platforma a şi renunţat între timp. Spre deosebire, însă, de cel vechi, noul abonament nu blochează toate reclamele.
Premium Lite promite „un număr redus” de reclame, iar condiţiile scrise cu font foarte mic menţionează reclamele afişate în timpul redării clipurilor muzicale, a Short-urilor (video-urile scurte copiate de la TikTok) şi reclame afişate în pagini, lângă clipuri.
Vechiul abonament Premium Lite, testat începând din 2021 şi eliminat după doar câţiva ani, bloca complet reclamele. Noua versiune, deşi blochează doar o parte dintre reclame, oferă şi alte facilităţi, precum ascultarea cu ecranul închis.
Noul abonament a fost testat de utilizatorii din mai multe ţări, iar reprezentanţii companiei au confirmat că acest lucru s-a întâmplat în Australia, Tailanda şi Germania.
Cât despre preţ, în Australia, de exemplu, Premium Lite este vândut cu 9 dolari, aproape la jumătate faţă de recent scumpitul Premium, care costă 17 dolari pe lună.
Nu se ştie, deocamdată, când va fi lansat noul abonament şi dacă aceasta va fi forma sa finală.
Abonamentele YouTube Premium Lite vin fără acele „bonusuri”, precum opțiunea de a descărca clipuri pentru vizionare offline, de care mulți utilizatori oricum nu se folosesc. Însă alte beneficii tăiate, precum accesul la serviciul YouTube Music și opțiunea pentru redare în fundal (ex. cu ecranul telefonului oprit) vor lăsa cu siguranță un gust amar utilizatorilor.
Dar Google cu siguranță știe asta, folosind aceste argumente pentru a te convinge să alegi direct abonamentul Premium, non-Lite.
Capitalizările de piaţă ale marilor firme de tehnologie au scăzut în august, pe fondul îngrijorărilor cu privire la creşterea costurilor infrastructurii de inteligenţă artificială şi a riscurilor de recesiune în creştere, care ar face acţiunile deosebit de vulnerabile în timpul unei corecţii de piaţă, transmite Reuters.
Luna trecută, Alphabet a pierdut 4,7% din valoarea sa de piaţă, deoarece o încetinire a vânzărilor de publicitate pe YouTube a alimentat îngrijorările legate de câştigurile sale.
Hotărârea unui judecător din SUA conform căreia Google a încălcat legile antitrust şi apariţia unei noi concurenţe din partea OpenAI, care dezvoltă un prototip de motor de căutare bazat pe inteligenţă artificială, a contribuit, de asemenea, la scăderea acţiunilor sale.
Valoarea de piaţă a Meta a crescut, în schimb, cu aproape 10%, după ce a depăşit aşteptările pieţei pentru veniturile din al doilea trimestru şi a prognozat o creştere puternică a veniturilor în trimestrul iulie-septembrie, indicând faptul că cheltuielile puternice cu reclamele digitale pe platformele sale ar putea compensa costurile investiţiilor sale în inteligenţa artificială.
Începând cu 17 octombrie, Disney+ a introdus două planuri de abonament în România: Standard și Premium, înlocuind abonamentul unic de până acum. Planul Standard, cu un preț de 29,99 lei pe lună sau 299,90 lei pe an, oferă acces la cele mai recente producții de pe platformă. Cu acest plan, utilizatorii pot urmări conținut la rezoluție Full HD și beneficiază de posibilitatea de a reda simultan pe două dispozitive.
Abonamentul Premium, la un preț de 49,99 lei pe lună sau 499,90 lei pe an, păstrează beneficiile abonamentului anterior, dar cu un cost mai mare. Utilizatorii acestui plan au acces la redare în rezoluție 4K, suport pentru HDR și sunet Dolby Atmos. De asemenea, acest plan permite redarea simultană pe maximum patru dispozitive, oferind flexibilitate pentru familiile care doresc să împartă un singur cont.
În timp ce multe servicii de streaming au adoptat abonamente cu reclame pentru a atrage utilizatorii sensibili la preț, Disney+ încă nu oferă această opțiune în România. Cele două planuri de abonament sunt lipsite de reclame, cu excepția celor ce pot apărea în timpul unor transmisii live sau evenimente speciale.
Utilizatorii care se află încă pe planul vechi vor fi transferați pe unul dintre noile planuri începând cu data de 21 octombrie, fiind nevoiți să aleagă între Standard și Premium pentru a-și continua accesul la conținutul Disney+.