Numeroase firme noi sosesc în România iar cele deja prezente în țara noastră continuă să se extindă. Asta face ca piața de retail să cunoască o creștere explozivă, arată Pro TV.
În ultimele 12 luni, în România au sosit 16 branduri noi. Sunt firme de haine, mâncare sau produse pentru animale. Un lanț de magazine, derivat dintr-o franciză, a deschis într-o singură zi 60 de spații, scrie sursa citată.
Într-o comună din România funcționează nu mai puțin de trei galerii comerciale, niște mini-mall-uri stradale. Oamenii din comuna Moșnița Nouă, de lângă Timișoara, căci despre această comună este vorba, pot cumpăra alimente, haine, mobilă, produse pentru grădinărit sau pot mânca la restaurant.
„Pentru că pare că piața românească e promițătoare. Creșterile la nivel de vânzări sunt vizibile și li se pare o piață care trebuie exploatată”, spune Marius Șchiopotă, managing partner al unei agenții imobiliare.
Într-o altă comună din România, Dumbrăvița, a fost inaugurată de curând o galerie comercială de peste 700 de metri pătrați. „Cei care locuiesc în asemenea comune își doresc să găsească orice fel de magazin și să nu mai fie nevoie să se deplaseze într-un oraș”, spune Sorin Dragoian, dezvoltator galerie comercială.
Potrivit lui Ovidiu Constantin Bunget, profesor la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, „consumul e determinat de nivelul veniturilor pe care le realizează populația”.
Anul trecut a fost unul excelent pentru piața magazinelor. Conform specialiștilor din domeniul imobiliar, în următorii trei ani se va ajunge la peste 5 milioane de metri pătrați de spații comerciale.
Începând cu 1 iulie 2024, salariul minim pe economie în România este de 3.700 de lei.
În urmă cu 10 ani, salariul minim brut era 800 de lei. Salariul minim net a crescut în 10 ani cu 293%, de la 601 lei la finalul anului 2013, la 2.363 lei în prezent.
Citește și: Alimentul preferat de români. Are cele mai mari vânzări estimate pentru 2024