- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Etichetă nouă pe produsele din magazine. Cum se citește și ce obligații au producătorii

16 Oct, 11:00 • Bruma Loredana
Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România anunță că apare o nouă etichetă în magazine. Aceasta anunță cât de sănătoase sau nesănătoase sunt produsele respective.
Etichetă nouă pe produsele din magazine. Cum se citește și ce obligații au producătorii

Etichetă nouă în magazine. Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România a anunțat că revine eticheta Nutri-Ccore, cea despre care Horia Constantinescu spunea că induce consumatorii în eroare.

Etichetă nouă în magazine

Produsele sănătoase sau nesănătoase de pe rafturile magazinelor sunt semnalate de eticheta pictată în culori de la semafor-verde închis, verde deschis, galben, portocaliu și roșu. Această formă de semnalare a fost cerută de Organizația Mondială a Sănătății – prin Organizația Internațională de Cercetare a Cancerului

Consumatorii trebuie să știe că verdele înseamnă că acel aliment este sănătos, în rimp ce culoarea roșie indică faptul că acel aliment este nesănătos. De asemenea, vor regăsit literele A, B, C, D, E, unde A este un aliment bun de consumat, cu beneficii asupra organismului, iar E, unul pe care îl poți mânca, dar nu este recomandat ca fiind unul bun, pe termen lung.

Etichetă Nutri-Score

„Ingredientele favorabile se evaluează cu un scor de la 0 la 5. Cu cât este mai mare scorul, cu atât este mai bună evaluarea. Aceste puncte se adună, de asemenea, și apoi se scad din sub-totalul ingredientelor nefavorabile.

Rezultatul calculului se încadrează acum în evaluarea Nutri-Score, după cum urmează:

-1 și mai puțin: A verde închis

0 până la +2: B verde deschis

+3 până la +10: C galben

+11 până la +18: D portocaliu

+19 și peste: E portocaliu închis”, transmitea Kaufand despre modul în care se aplică eticheta.

Toți retailerii vor fi obligați, din nou, să pună noua etichetă pe produse.