Etichetă nouă în magazine. Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România a anunțat că revine eticheta Nutri-Ccore, cea despre care Horia Constantinescu spunea că induce consumatorii în eroare.
Produsele sănătoase sau nesănătoase de pe rafturile magazinelor sunt semnalate de eticheta pictată în culori de la semafor-verde închis, verde deschis, galben, portocaliu și roșu. Această formă de semnalare a fost cerută de Organizația Mondială a Sănătății – prin Organizația Internațională de Cercetare a Cancerului
Consumatorii trebuie să știe că verdele înseamnă că acel aliment este sănătos, în rimp ce culoarea roșie indică faptul că acel aliment este nesănătos. De asemenea, vor regăsit literele A, B, C, D, E, unde A este un aliment bun de consumat, cu beneficii asupra organismului, iar E, unul pe care îl poți mânca, dar nu este recomandat ca fiind unul bun, pe termen lung.
Rezultatul calculului se încadrează acum în evaluarea Nutri-Score, după cum urmează:
-1 și mai puțin: A verde închis
0 până la +2: B verde deschis
+3 până la +10: C galben
+11 până la +18: D portocaliu
+19 și peste: E portocaliu închis”, transmitea Kaufand despre modul în care se aplică eticheta.
Toți retailerii vor fi obligați, din nou, să pună noua etichetă pe produse.