- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Fan Courier, profit în scădere în 2023: Am fost nevoiți să majorăm semnificativ salariile. Nu mai găsim șoferi, nu mai găsim curieri, nu mai găsim manipulanți

13 Dec, 09:31 • Andrei Alina
FAN Courier încheie 2023 cu un profit net de 6,5-7 milioane de euro, cifra fiind sub nivelul consemnat în anii precedenți, pe fondul creșterii salariilor și tarifelor carburanților, în principal, dar și al altor cheltuieli, a anunțat Adrian Mihai, directorul general al companiei și unul dintre acționari.
Fan Courier, profit în scădere în 2023: Am fost nevoiți să majorăm semnificativ salariile. Nu mai găsim șoferi, nu mai găsim curieri, nu mai găsim manipulanți

Fan Courier, profit în scădere în 2023. „Resursa umană calificată este greu de găsit și, în acest context, am fost nevoiți să majorăm semnificativ salariile, peste cât ne-am propus, pentru că nu mai găsim șoferi, nu mai găsim curieri, nu mai găsim manipulanți pentru depozite.

De asemenea, cheltuielile noastre au crescut peste nivelul prognozat la începutul anului din cauza scumpirii carburanților, a pieselor auto și a vehiculelor. Toate astea vor impacta nivelul profitului net pentru acest an, care se va situa între 6,5 și 7 milioane de euro, poate chiar peste acest nivel, dar totul depinde de cifrele aferente lunilor noiembrie și decembrie, care sunt cele mai importante din an”, a declarat Adrian Mihai, directorul general al companiei și unul dintre acționari, pentru profit.ro.

Citește și: Criza forței de muncă determină firmele românești de curierat să aducă muncitori din Asia. „Am adus primii oameni din Nepal acum două săptămâni, vom mai aduce 125 sau 150”

În perioada 2018 – 2022, profitul net al FAN Courier s-a situat între 71,1 milioane de lei și 175,5 milioane de lei. În 2023, FAN Courier a luat decizia de a acorda o atenție sporită noului trend, investind peste 4 milioane de euro în primul HUB internațional dedicat exclusiv e-commerce-ului, la Arad. Bugetul total de investiții s-a ridicat la 35 milioane euro.

„Putem caracteriza anul 2023 ca fiind mai bun decât 2022, în ciuda faptului că am avut creșteri importante de costuri, inflație mare și o situație destul de dificilă în apropiere de granițe. În ciuda prelungirii problemelor din 2022, în acest an, lucrurile s-au mai așezat, au fost mai previzibile, astfel că am putut pune în aplicare strategia de investiții planificată și, în plus, am reușit să finalizăm o investiție care nu era în planul inițial: HUB-ul internațional de la Arad.  Interesul sellerilor internaționali pentru piața românească este o tendință care s-a transformat în certitudine, în 2023. Datele ne arată că, în acest an, creșterea semnificativă a e-commerce-ului a fost susținută puternic de vendorii din afara României care au generat volume cu 20-25% mai mari, față de vendorii locali. Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților din străinătate, dezvoltarea unui HUB exclusiv pentru comerțul online internațional a fost una firească. Am luat decizii rapid, am creat o echipă dedicată și am alocat peste 4 milioane de euro pentru acest HUB, pe care îl vom dota cu o bandă modernă de sortare. Astfel, putem spune că HUB-ul de la Arad este cea mai nouă și cea mai rapidă investiție pe care FAN Courier a   realizat-o în acest an, iar rezultatele de până acum confirmă că am luat o decizie bună”, a mai declarat Adrian Mihai.

Citește și: Jobul de coordonator de curieri a cucerit românii. Cum să câștigi simplu 1000 de euro pe lună

Pentru anul viitor, FAN Courier își propune menținerea ritmului de creștere de 15%. De asemenea, compania vrea să deschidă noi oportunități pentru e-commerce-ul cross-border și să pătrundă pe mai multe piețe internaționale.

„Pentru 2024, ne propunem o creștere a afacerilor cel puțin la fel ca cea din acest an și spun acest lucru luând în calcul mai multe variabile. Intră în vigoare o serie de modificări fiscale, care, în mod cert, vor avea un impact și asupra noastră, deși vom încerca să-l minimizăm. Vor urma, probabil, creșteri de prețuri la combustibili, care, din nou, vor duce la o creștere a costurilor, pe care vom încerca să o acoperim noi cât mai mult, pentru a păstra prețurile serviciilor noastre. Și anul acesta ne-am confruntat cu o creștere a costurilor, ca efect al majorării salariului minim, scumpirea combustibililor și a mașinilor. Calculele noastre au arătat un impact în costuri de 25-30%, însă pentru că aceste creșteri au venit în etape, am ales să absorbim o parte, chiar dacă ne impactează profitabilitatea. Pentru noi, este foarte importantă încrederea pe care o construim alături de clienți astfel că deciziile de modificare a tarifelor trebuie analizate foarte bine înainte.”, a spus Felix Pătrășcanu, cofondator FAN Courier.

Urmărește Daily Business pe Google News