Upflation este modalitatea prin care companiile de retail încearcă să recupereze vânzările mai scăzute ale anumitor produse, în special în zona de cosmetice și îngrijire personală, remarcă Bloomberg, citat de Profit.ro.
Boomberg dă și mai multe exemple ale acestui fenomen. Procter & Gamble Co. cere 14 dolari pentru un deodorant de corp universal, un preț dublu față de cel unui deodorant standard. Un alt exmplu este aparatul de ras ”pentru zone dificile” produs de Gillette. Acesta se vinde cu 15 dolari, cu 5 dolari mai mult decât modelul Venus obișnuit, arată sursa citată.
Fenomenul upflation se manifestă pe piața din SUA și mulți clienți contestă necesitatea noilor produse, mai ales că prețul cerut de producător este peste cel al unui produs obișnuit.
Citește și: Seceta și canicula cresc prețurile de la raft! Se anunță scumpiri în lanț în 2024
Europa s-a confruntat deocamdată doar cu shrinkflation. Din iulie, vânzătorii cu amănuntul din Franța sunt obligați să le indice clienților care produse alimentare și de altă natură au fost reduse ca dimensiune fără o scădere corelată a prețului.
„Shrinkflation este o jecmăneală, îi vom pune capăt. Vreau să reclădesc încrederea consumatorilor iar încrederea merge mână în mână cu transparența”, a declarat ministrul finanțelor Bruno Le Maire.
Citește și: Ce se întâmplă dacă spargi un produs de pe rafturile marilor supermarketuri. Este lege în România
Prețurile la alimente au devenit un subiect politic major în Franța anul trecut, după ce inflația la produsele alimentare a atins un nivel record de 16% în 2023. În luna august, Bruno Le Maire a anunțat că a ajuns la un acord cu principalii retaileri și producători de alimente pentru a reduce prețurile la 5.000 de produse de uz curent, ca măsură pentru intensificarea luptei împotriva inflației.