Apetitul tinerilor din generațiile Z şi Millenials de a face cumpărăuri online în rate a făcut ca tot mai multe companii să ofere astfel de servicii de amânare a plăților.
În acest context, PayPo, lider pe segmentul Buy Now Pay Later (BNPL) în Europa de Est şi Centrală, anunţă asocierea cu EuPlătesc.ro, procesatorul de plăţi cu o experienţă de 18 ani pe piaţa din România, cu scopul de a oferi clienţilor săi modalităţi de plată variate şi flexibile, conform unui comunicat.
Soluţiile de finanțare BNPL sunt uşor de accesat, permiţând consumatorilor să amâne plata iniţială şi să distribuie costul total al achiziţiei în rate egale. Această opţiune le permite clienţilor să achiziţioneze produse de valoare mai mare, în timp ce comercianţii beneficiază de un nou instrument care poate răspunde mai eficient nevoilor consumatorilor.
Potrivit comunicatului, introducerea opţiunilor de plată amânată a apărut ca o schimbare favorabilă pentru afacerile de e-commerce care urmăresc să maximizeze vânzările şi să sporească satisfacţia clienţilor.
Cercetări efectuate pe acest segment au arătat faptul că retailerii care oferă astfel de soluţii au înregistrat o creştere medie de 20-40% a ratelor de conversie, evidenţiind impactul semnificativ al plăţilor amânate asupra performanţei vânzărilor. În plus, această soluţie simplifică semnificativ procesul de checkout, conducând la o rată mai mică de abandon a coşului de cumpărături, cu până la 25%.
„Suntem încântaţi de parteneriatul cu EuPlătesc.ro, deoarece credem foarte mult că această colaborare va fi întâmpinată cu bucurie de şi mai multe magazine online care îşi doresc soluţii alternative de plată, cu precădere plata amânată. Această abordare inovatoare se aliniază peisajului în evoluţie al cumpărăturilor online, făcându-l un element esenţial pentru companiile care doresc să rămână în frunte pe o piaţă digitală competitivă.
Prin oferirea unor modalităţi de plată flexibile, comercianţii vor atrage un segment mai larg de clienţi, în mod special pe cei care sunt reticenţi în a face achiziţii mari, imediat. Este o oportunitate excelentă de a construi o legătură cu clienţii, de a le câştiga încrederea şi de a-i fideliza.” a declarat Raul Durma, General Manager of PayPo în Romania.
Implementarea opţiunilor de plată amânată sau plata în rate necesită un echilibru delicat între oferirea de flexibilitate clienţilor şi menţinerea securităţii şi încrederii care stau la baza operaţiunilor de comerţ electronic de succes, se menţionează în comunicat.
„Ne bucurăm să putem oferi clienţilor noştri soluţia Buy Now, Pay Later (BNPL) în parteneriat cu PayPo, o metodă de plată din ce în ce mai accesată în Occident, care şi-a demonstrat capacitatea de a creşte vânzările şi de a fideliza clienţii. Potenţialul considerabil oferit de această opţiune de plată va contribui la dezvoltarea afacerii noastre şi ne va ajuta să ne poziţionăm în faţa concurenţilor.
Ne continuăm misiunea noastră de a inova şi de a le oferi clienţilor cele mai moderne şi sigure soluţii de plată online, de aceea integrăm noi funcţionalităţi care să răspundă tuturor nevoilor pieţei, dar şi preferinţelor în schimbare ale consumatorilor”, a declarat Ştefan Suceveanu, co-fondator EuPlătesc.ro.
Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă persoanelor care fac achiziţii online să verifice dacă operatorul economic este de încredere, confirmând datele de înregistrare ale companiei şi verificând feedback-ul şi reclamaţiile primite online.
Într-o postare recentă pe o reţea de socializare, Anghel oferă câteva sfaturi utile pentru siguranţa în online. „Afacerile legitime acceptă în general plăţile electronice cu cardul şi nu solicită transferuri de bani. Neacceptarea plăţii cu cardul este suspectă; Introduceţi contul bancar sau datele cardului pentru efectuarea plăţii doar pe o pagină web securizată.
O pagină web securizată va avea https:// la începutul denumirii afişate în bara de adrese şi o imagine cu un lacăt închis în browser; Nu trimiteţi niciodată contul bancar sau datele cardului prin e-mail, SMS sau mesagerie instant; Nu dezvăluiţi informaţii personale unui comerciant online”, sfătuieşte Anghel cumpărătorii.
Pentru protejarea informaţiilor, directorul general al ANPC recomandă verificarea dacă o afacere este legitimă – online sau telefonic.
„Asiguraţi-vă că website-ul este sigur. Căutaţi imaginea unui lacăt şi https:// în bara de adrese; Nu împărtăşiţi informaţii care ar putea fi folosite pentru a vi se ghici parolele şi fura identitatea. De exemplu, nu folosiţi data naşterii ca parolă; Asiguraţi-vă că aveţi instalate pe toate dispozitivele personale, inclusiv pe laptop, tabletă şi telefon, o soluţie împotriva programelor malware şi un software antivirus; Asiguraţi-vă că le menţineţi actualizate; Nu vă trimiteţi niciodată datele bancare sau datele cardului de credit prin e-mail”, se spune în postarea de pe Facebook.
În vederea protejării dispozitivelor, cumpărătorii sunt sfătuiţi să seteze întotdeauna o parolă, un cod PIN sau un cod de acces pentru a opri alte persoane să le folosească dispozitivele.
De asemenea, trebuie actualizate aplicaţiile şi sistemele de operare de îndată ce sunt versiuni noi disponibile. „Puteţi utiliza funcţia de actualizare automată a dispozitivului dvs. în acest scop”, subliniază Paul Anghel.
În plus, cumpărătorii online trebuie să se asigure că dispozitivul lor nu se conectează automat la noi reţele wifi fără permisiunea lor expresă. În cazul conectării la reţele necunoscute sau reţele wi-fi publice, aceştia trebuie să evite să introducă orice informaţii confidenţiale sau sensibile, cum ar fi nume de utilizator, parole, datele cardului.
Pepeni de Dăbuleni comandați online și primiți direct la ușă. Care este comanda minimă
„Instalaţi aplicaţii doar de la furnizori de încredere. Pentru parole, utilizaţi o combinaţie de majuscule, minuscule, numere şi simboluri. Parolele lungi sunt puternice, gândiţi-vă mai degrabă la fraze decât la parole. Nu folosiţi aceleaşi parole pentru conturi diferite. Nu deschideţi ferestre pop-up suspecte sau faceţi clic pe linkuri sau ataşamente din e-mailuri sau mesaje text de la persoane pe care nu le cunoaşteţi.
Nu răspundeţi la apeluri telefonice care vă cer să acceseze de la distanţă calculatorul dumneavoastră – închideţi imediat apelul. Fiţi precaut la orice solicitare neobişnuită de a plăti pentru bunuri sau servicii pe care nu vă amintiţi să le fi cumpărat.
Puteţi fi tras la răspundere legal dacă furnizaţi datele de plată unei surse implicate în activităţi frauduloase – verificaţi întotdeauna dacă beneficiarul plăţii este legitim. Nu deschideţi e-mailuri de la persoane pe care nu le cunoaşteţi. Verificaţi e-mailurile care pretind că provin de la prieteni sau de la membri ai familiei, asigurându-vă că adresa de e-mail este corectă”, mai spune oficialul ANPC.