Gigantul H&M a renunțat treptat țara noastră după cum arată ultimele statistici. Mai exact, numărul fabricilor din România care lucrau pentru retailerul suedez a avut parte de o scădere semnificativă în ultimii ani. Astfel, în 2020 era vorba de 20 de unități, iar acum nunmărul acestora a ajuns la doar patru, după cum arată o analiză Economica.
Datele mai arată că acum pentru H&M mai lucrează pentru Pandora Prod SRL, cu cele două fabrici ale sale la Focșani și Tecuci, Simiz Fashion și Artifex.Trebuie precizat și că Pandora Prod și Simiz Fashion aparțin familiei Simiz din Focșani.
Simiz Fashion, unul dintre furnizorii H&M, o afacere care în 2022 a înregistrat venituri de 141,8 milioane de lei și un profit net de 4 milioane de lei, după o creștere de 37% a cifrei de afaceri, este proprietatea lui Silviu și Dragoș Simiz din Focșani. În același timp, Pandora Prod SRL are ca acționari pe Simiz Dorel Boris (deținând 88,9% din părțile sociale) și pe societatea Pandora International SRL.
Pandora Prod a înregistrat în 2022, ultimele date disponibile, un volum de vânzări net de 216,6 milioane de lei, cu 31% peste nivelul din 2021, obținând un profit net de 8,9 milioane de lei și având 645 de angajați.În ceea ce privește Artifex, aceasta este o investiție elvețiană, compania fiind deținută de Akris SRL din Elveția și de Kriemler Peter. În 2022, acest furnizor H&M a raportat venituri de 229,1 milioane de lei, cu 30% mai mult decât în 2021.
Citește și: H&M vrea să intre pe piața second-hand! Ce fel de produse vor putea fi găsite în celebrele magazine
În ciuda prezenței sale semnificative de pe piața modei, H&M nu are nicio fabrică proprie, iar produsele din magazinele sale sunt realizate de producători independenți. Estimările indică faptul că partenerii H&M operează peste 750 de fabrici în țări precum Bangladesh, China, Indonezia, Cambodgia, Pakistan, India, Italia, Turcia, Bulgaria, Franța, Polonia, Portugalia.
„Lanțul de aprovizionare al grupului este construit pe baza unor strategii pe termen lung, pe încredere reciprocă și pe practici de achiziție echitabile. (..)Investim în lanțul nostru de aprovizionare pentru a optimiza fluxul de bunuri, cu accent pe maximizarea satisfacției clienților. Viteză, disponibilitatea, eficiența costurilor și acuratețea sunt factori-cheie decisivi pentru atingerea acestui obiectiv. În calitate de companie globală, este vital să avem un sistem eficient de aprovizionare, orientat spre cerere, care să ne permită să ne adaptăm rapid volumele, canalele de vânzare și piețele pe baza schimbărilor survenite în cererile clienților și a evenimentelor neprevăzute”, se arată într-un raport H&M.
În anul 2023, gigantul H&M a avut vânzări de peste 20 miliarde de euro, cu 6% mai mult decât în 2022, din care în Europa și Africa 13 de miliarde de euro. În România, compania are puțin peste 1.000 de angajați și operează peste 50 de magazine H&M.
Citește și: H&M își închide un sfert dintre magazinele dintr-o țară europeană și va concedia peste 500 de angajați