Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Sud-Muntenia a lansat, luni, în consultare publică, proiectul de Ghid al solicitantului pentru apelul de proiecte „Dezvoltarea competențelor în domeniile de specializare inteligentă, tranziție industrială și antreprenoriat”, din cadrul Programului Regional Sud-Muntenia (PRSM) 2021-2027, finanțat din fonduri europene și de la bugetul de stat.
Fondurile sunt destinate IMM-urilor din județele Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova și Teleorman.
Proiectele se vor depune în sistemul MySMIS2021, probabil din februarie 2024, conform calendarului publicat tot luni, 31 iulie 2023.
Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii vor avea la dispoziție 5,05 milioane de euro, din care fonduri europene înseamnă 85%, bugetul de stat asigură 13% și restul de 2% cad în sarcina beneficiarilor.
Citește și: Este oficial! Ce trebuie să faci, de fapt, dacă vrei fonduri europene în perioada 2023-2027
Din acest buget se vor putea accesa granturi de câte 200.000-500.000 de euro pe proiect, pentru cheltuielile eligibile.
Solicitanții eligibili trebuie să-și desfășoare activitatea principală sau secundară într-unul dintre cele 8 domenii de specializare inteligentă, precum construcția de mașini, componente și echipamente de producție, Agricultura și industria alimentară, Turismul și identitatea culturală, Bioeconomia: dezvoltarea economiei circulare, Localități inteligente ce oferă servicii inovative cetățenilor, Industria și Cercetarea de înaltă tehnologie, ITC ori Sănătate, potrivit startupcafe.ro.
Citește și: Vin vești proaste pentru fermieri! Condiții mult mai dure pentru sprijinul acordat din fonduri UE „Este o bătălie pe care noi am dus-o și nu am reușit să o câștigăm”
Granturi IMM pentru formarea angajaților: Cheltuieli eligibile în proiecte
1. Cheltuieli salariale:
- Cheltuieli salariale cu personalul implicat in implementarea proiectului (în derularea activităților, altele decât management de proiect): salarii pentru orele in care personalul inclus in echipa de implementare a proiectului (lectori, formatori, speakeri, etc) participă la formarea persoanelor din grupul ţintă.
- Cheltuieli salariale aferente participanților la formare: salarii pentru orele in care cursanții participă la activitatea de formare.
- Contribuții sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuții angajați şi angajatori): contribuții angajați şi angajatori pentru orele in care personalul inclus in echipa de implementare a proiectului (lectori, formatori, speakeri, etc) participa la formarea persoanelor din grupul ţintă; contribuții angajați şi angajatori pentru orele în care cursanții participă la activitatea de formare.
2. Cheltuieli cu deplasarea pentru echipa de implementare a proiectului (lectori, formatori, speakeri, etc) implicată in implementarea proiectului:
- cheltuieli cu diurna;
- cheltuieli pentru cazare;
- cheltuieli pentru transportul (inclusiv transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun sau taxi, gară, autogară sau port şi locul delegării ori locul de cazare, precum şi transportul efectuat pe distanta dintre locul de cazare şi locul delegării);
- taxe, asigurări de călătorie și asigurări medicale aferente deplasării.
3. Cheltuieli cu deplasarea pentru participanți – cursanți:
- cheltuieli pentru cazare;
- cheltuieli pentru transport (inclusiv transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun sau taxi, gară, autogară sau port şi locul delegării ori locul de cazare, precum şi transportul efectuat pe distanta dintre locul de cazare şi locul delegării);
- taxe, asigurări de călătorie și asigurări medicale aferente deplasării.
4. Cheltuieli cu servicii:
- Cheltuieli pentru consultanță și expertiză: cheltuieli aferente diverselor achiziții de servicii specializate, pentru care beneficiarul nu are expertiza necesară (ex. formare profesională, consiliere profesională legată de formarea profesională a cursanților, servicii medicale aferente cursanților în vederea participării la programele de formare profesională).
- Cheltuieli cu servicii pentru organizarea de evenimente și cursuri de formare
- Cheltuielile efectuate pentru organizare de evenimente de genul conferinţe (altele decât cele pentru informare și comunicare), cursuri de instruire, seminarii, mese rotunde, ateliere de lucru, cursuri de formare.
5. Cheltuieli cu taxe/ acorduri/ autorizații necesare pentru implementarea proiectului:
- cheltuielile pentru achiziţia de publicaţii, cărţi relevante pentru obiectul de activitate al beneficiarului, în format tipărit şi/sau electronic, pe durata de implementare a proiectului;
- achiziționare de reviste de specialitate, materiale educaționale relevante pentru operațiune, în format tipărit, audio şi/ sau electronic;
- taxe de eliberare a certificatelor de calificare/ absolvire;
- taxe de participare la programe de formare/ educație.
6. Cheltuieli cu achiziția de active fixe corporale (altele decât terenuri și imobile), obiecte de inventar, materii prime și materiale, inclusiv materiale consumabile:
- echipamente IT necesare desfășurării activităților proiectului;
- cheltuieli cu materii prime și materiale necesare derulării cursurilor practice;
- papetărie;
- cheltuieli cu materialele auxiliare;
- cheltuieli cu materiale consumabile;
- echipamente necesare multiplicării materialelor.
7. Cheltuieli cu achiziția de active necorporale: licențe și aplicații informatice8. Cheltuieli pentru comunicare și vizibilitate.