Vânzările pachetelor de vacanţă pentru Grecia au debutat încă de la începutul anului 2023. Unele agenții vânduseră toate pachetele de vacanță încă din luna mai, chiar înainte de debutul sezonului estival.
„Dacă este să vorbim despre destinaţia anului 2023, atunci putem spune că aceasta a fost Grecia. Aici discutăm nu doar despre Grecia insulară, ci şi despre cea continentală. De menţionat ar fi că vânzările pentru Grecia au debutat într-un volum extrem de mare, iar la început de lună mai deja aveam stop sales pe foarte multe dintre unităţile de cazare. Vânzări în volum mare s-au realizat cu foarte multe luni înainte de începerea efectivă a sezonului, lucru care ne-a demonstrat reîntoarcerea early booking-ului”, a declarat Mădălina Balaiban, proprietarul Hello Holidays, citată de Agerpres.
„Grecia a mers foarte bine, dar Grecia e iubită de români. Şi au mers foarte bine toate destinaţiile pe Grecia, nu pot spune că a fost una care nu a mers. A fost un challenge vara aceasta să mai găseşti un loc undeva pe Grecia, oriunde, că a fost vorba de continent cu vacanţă mai ieftine, sau pe insule, unde sunt preţuri mai mari. Toată Grecia s-a vândut foarte bine. Eu în luna mai nu mai aveam niciun loc pentru luna septembrie, am vândut tot. Abia începuse sezonul şi aveam vândut 100%. Am suplimentat”, a declarat și Claudia Simion, director vânzări al agenţiei Mix Tour.
După Grecia, Turcia a fost a doua destinație preferată de români. ”În plus s-a mai vândut Antalya, care e clasică”, a afirmat Alina Deaconu, manager al agenţiei Dream Travel.
Pe lângă Grecia și Turcia, au fost și români care anul acesta au ales destinații exotice.
„Noi suntem touroperatori pe Bulgaria de ani de zile, dar anul acesta Bulgaria a căzut pentru că au avut preţuri foarte mari, Grecia la fel, am vândut foarte subţire. Am vândut în schimb destinaţiile exotice, Zanzibar, Mauritius, Seychelles, pachete personalizate, şi în principal am vândut Turcia şi Egipt”, a declarat Luminiţa Matei, manager general la Ecovoyage.
”În ţară vând foarte puţin pentru că nu am mai avut nici timp să îi promovez, dar, după părerea mea de când au băgat tichetele astea de vacanţă preţurile sunt crescute artificial şi servicii, ioc. Asta este părerea mea şi atunci eu nu vreau să îmi bat joc de turişti.
În afară de Litoralul pentru toţi, care raport calitate-preţ este ok, adică eu cred că ăla este preţul corect pentru perioada respectivă.
Nu văd de ce să plăteşti 2.000 de lei în plus la sfârşitul lui august pentru un pachet de cinci nopţi în Eforie Nord, când poţi să te duci la 1 septembrie, ghiolul e cald, marea caldă, şi faci acelaşi lucru. Cu fix aceleaşi condiţii”, mai spune Luminiţa Matei, manager general la Ecovoyage.
Veniturile Greciei din turism au înregistrat un record în primele şapte luni din 2023, conform datelor oficiale, în timp ce există o cerere solidă pentru călătorii în perioada toamnei, inclusiv în noiembrie. Estimările grecilor sunt de aproximativ 35 milioane de vizitatori străini în 2023. Totodată se așteaptă ca veniturile din turism să depășească 20 de miliarde de euro, peste precedentul nivel record de 18,17 miliarde de euro atins în 2019.