Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat pe 13 decembrie semnarea unui contract important pentru construirea Lotului 3 al Drumului Expres Oradea – Arad, care va include 47,07 km de șosea de mare viteză.
„Un prim lot din cele 3 ale Drumului Expres Arad-Oradea are constructor desemnat! CNAIR a atribuit, astăzi, contractul pentru construcția celor 47,07 km ai Lotului 3 unei Asocieri de constructori din România și din Ucraina, pentru suma de 2,97 miliarde de lei (fără TVA)”, a declarat Grindeanu pe pagina sa de Facebook.
Drumul Expres Oradea – Arad face parte dintr-un proiect mai amplu de modernizare a infrastructurii rutiere din vestul României și va include atât drumuri de legătură, cât și pasaje importante. În total, acest drum va cuprinde trei loturi, dintre care Lotul 3, care a primit deja acordul pentru execuție, va include și un drum de legătură cu zona industrială Arad Vest, în lungime de 2,9 km.
Acest proiect este un pas important pentru dezvoltarea regiunii de vest a țării și va contribui semnificativ la îmbunătățirea conectivității între România și Ungaria. De asemenea, realizarea acestui drum va sprijini și dezvoltarea economică locală, prin facilitarea transportului de mărfuri și persoane.
Proiectul include lucrări importante, precum un drum de legătură și un pasaj peste căile ferate și DJ709B, a detaliat ministrul Grindeanu, subliniind complexitatea lucrărilor.
Conform planului, construcția trebuie finalizată într-un termen de 24 de luni, iar autoritățile estimează că acest drum de mare viteză va deveni o arteră esențială pentru transportul rutier din România.
Drumul Expres Oradea – Arad este împărțit în trei loturi: Lotul 1 va avea 33,7 km și va include și un drum de legătură cu DN79 (Salonta), de 5,3 km; Lotul 2 va acoperi 39,7 km și va include o conexiune cu granița Ungariei, în lungime de 10 km; iar Lotul 3, deja adjudecat, va avea 47,07 km. Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor la întregul proiect este de aproximativ doi ani, iar în prezent se află în proces de semnare a contractului pentru Lotul 3, după ce nu au fost înregistrate contestații.
În prezent, România a ajuns la aproape 1.214 km de autostradă și drum expres, iar deschiderea primilor 16 kilometri ai secțiunii 5 a autostrăzii Sibiu – Pitești, pe 13 decembrie, a marcat un alt pas important în dezvoltarea infrastructurii naționale.