Guvernul SUA acordă un ajutor de aproape 10 miliarde de dolari unei companii mixte a Ford Motor şi SK ON din Coreea de Sud pentru construirea a trei fabrici de baterii. Compania mixtă a Ford Motor şi SK ON din Coreea de Sud construieşte trei fabrici de producţie de baterii în Kentucky şi Tennessee, capabile să producă în mod colectiv peste 120 de gigawaţi pe oră anual.
Jigar Shah, şeful Biroului pentru Programe de Împrumut al Departamentului pentru Energie, a declarat într-un interviu că scopul său ”este ca oamenii să aleagă să pună aceste lanţuri de aprovizionare aici, în Statele Unite, nu în alte ţări, şi să le facă aici mai rapid şi cu mai multă încredere.”
Acesta este al şaselea împrumut pentru proiectele lanţului de aprovizionare cu baterii din programul ATVM, potrivit news.ro.
Uzinele vor înlocui peste 455 de milioane de galoane de benzină pe an, pe durata de viaţă a vehiculelor alimentate de bateriile pe care le produc acestea.
Proiectul este aşteptat să creeze 5.000 de locuri de muncă în construcţii în Tennessee şi Kentucky şi 7.500 de locuri de muncă operaţionale, odată ce fabricile vor fi puse în funcţiune.
Citește și: Ford Motor recheamă 125.000 de SUV-uri şi camionete, din cauza riscului de incendiu la motoare
Tranziţiile tehnologice majore au fost întotdeauna accelerate de colaborarea dintre sectorul public şi cel privat”, a declarat directorul financiar al Ford Dave Webb.
CEO-ul BlueOval SK, Robert Rhee, a declarat că împrumutul va fi folosit pentru ”întărirea lanţurilor critice de aprovizionare interne şi pentru a produce baterii de înaltă calitate pentru viitoarele vehicule electrice Ford şi Lincoln”.
CEO-ul Ford, Jim Farley, a declarat în octombrie că, între 2023 şi 2026, ”estimăm că un credit fiscal combinat disponibil pentru Ford şi partenerii noştri pentru baterii ar putea să însumeze mai mult de 7 miliarde de dolari”.
Împrumutul va finanţa două proiecte de baterii în statele cu tendinţă republicană.
În septembrie 2009, Ford a primit un împrumut guvernamental low-cost de 5,9 miliarde de dolari din acelaşi program, o sursă importantă de lichiditate în urma crizei financiare globale. Şi-a finalizat plăţile anul trecut, după ce a amânat unele în 2020.
Ford a anunţat în februarie o înţelegere separată pentru a cheltui 3,5 miliarde de dolari pentru a utiliza tehnologia companiei chineze de baterii CATL pentru a construi o fabrică de baterii în Michigan. Acest plan a fost criticat de unii republicani.