Pentru români, laptele a ajuns un aliment de lux! Un litru de lapte a ajuns să coste între 8,5 și 10 lei în magazine în București, conform Zf.ro. Potrivit datelor colectate, aceste prețuri sunt duble față de cele din anii anteriori.
Pentru români, scumpirile generate de contextul inflației nu se mai termină. Creșterea inflației a adus în marile supermarketuri prețuri record. Regăsit și în magazinele din București la prețuri uimitoare, laptele a ajuns un aliment de lux.
România are parte de cea mai mare creștere pentru acest produs. Prețul unei cutii de lapte are o majorare de până la 64%, fiind considerată una dintre cele mai mari scumpiri la nivel european. Cu toate acestea, crescătorii români de vaci au poarte de cea mai mică remunerație la nivelul Uniunii Europene.
Te-ar putea interesa și: Inflația bate record după record. Românii se confruntă cu cele mai mari scumpiri din ultimii 20 ani
În cadrul unei ședințe realizate de Comisia pentru Agricultură, europarlamentarul Carmen Avram a prezentat situația cruntă pe care crescătorii de vaci trebuie să o confrunte. Conform europarlamentarului, crescătorii întâmpină mari dificultăți, iar fermele din România ajuns să se închidă pe capete.
„Crescătorii noștri își închid fermele și își vând sau sacrifică animalele. Azi, avem un deficit de lapte de peste 700 de mii de tone, iar în magazine nu mai găsești, practic, decât lapte din import. Ceea ce n-ar fi o problemă pe o piață comună, cu jucători aflați cam în același stadiu de dezvoltare. Astăzi, fermierii români au subvenții mult sub colegii lor din statele occidentale.
De asemenea, ei trebuie să plătească cele mai mari prețuri la energie de pe întreg teritoriul UE. Iar soluții nu sunt nici în bugetul național, nici în noul instrument al Comisiei pentru situații de criză. Deci, întreb Comisia Europeană, când crede că ne vom așeza cu toții la masă, să vorbim deschis despre o convergență reală și cum crede ea că fără convergență mai poate fi vorba despre competiție loială în UE” este declarația care prezintă situația cruntă pe care România o confruntă în acest segment.