Lovitură pentru românii care dețin dispozitive electronice de la Apple. Începând cu luna octombrie, toate achizițiile din magazinele de aplicații vor fi mai scumpe.
Grupul american Apple Inc. a confirmat în primele zile ale săptămânii o serie de majorări importante de prețuri pentru cei care fac cumpărături în magazinele de aplicații App Store din Europa și până în Asia. Decizia a fost luată pentru a se proteja marjele de profit, în acest moment extrem de dificil în care o serie de valute importante se depreciază în raport cu dolarul american.
Într-un mesaj trimis dezvoltatorilor de aplicații, Apple a anunțat oficial că toți clienții din țările care utilizează moneda euro, precum și cei din Suedia, Japonia, Coreea de Sud, Chile, Egipt, Malaezia, Pakistan și Vietnam, vor vedea majorări de prețuri începând. Schimbarea se va produce începând cu data de 5 octombrie, anunță Agerpres.
Un punct cheie ce se află în spatele acestei hotărâri luate de conducerea grupului american ar putea fi aprecierea dolarului american. În Japonia, spre exemplu, prețurile ar putea crește cu aproximativ 30 de procente. Această schimbare ar reprezenta așadar o majorare substanțială după prăbușirea yenului în raport cu dolarul. La începutul verii, Apple a majorat prețurile pentru întreaga gamă de produse Mac, iPhone și iPad, pentru a reflecta disparitățile dintre monede. Euro a a suferit o evoluție similară și în prezent se tranzacționează aproape la paritate cu dolarul și sunt semne că noi deprecieri vor urma în perioada următoare.
„Nu este prima dată când Apple ajustează prețurile în App Store, dar asta este o majorare semnificativă. Este inevitabil că ajustările de prețuri vor fi resimțite de dezvoltatorii de aplicații și jocuri de pe piețele afectate. Oamenii ar putea fi mai reticenți la ideea de a achiziționa aplicații, acum mai mult ca niciodată, iar dezvoltatorii ar putea fi forțați să devină mai creativi în viitor cu privire la prețuri”, a declarat Serkan Toto, analist la firma Kantan Games din Tokyo.
Un studiu independent scoate în evidență faptul că dezvoltatorii de aplicații au majorat destul de mult prețurile, doar în ultimele luni, aceasta fiind prima lovitură pe care deținătorii de gadgeturi au primit-o. Conform firmei Apptopia, prețul mediu pentru achiziționarea unei aplicații a crescut cu 40 de procente în luna iulie a acestui an, comparativ cu anul trecut.
Magazinul de aplicații App Store reprezintă pentru toți deținătorii de dispozitive electronice a importantă de venituri pentru grupul american Apple, care a dezvăluit recent noua sa generație de telefoane iPhone 14. În trimestrul încheiat în vara acestui an, Apple a raportat venituri din servicii ușor sub estimările specialiștilor din domeniu. În acest sens, directorul general Tim Cook a recunoscut că grupul se confruntă cu o anumită încetinire, dar a adăugat că se așteaptă ca veniturile să își revină în trimestrul patru.