LPP, la ora bilanțului. Unul din cei mai mari retaileri de fashion din regiune care conține Reserved, Cropp, House, Mohito și Sinsay vrea să-și extindă prezența în România și Cehia, transmite Bloomberg, preluată de Agerpres.
Grupul polonez LPP, care vinde haine sub mărci ca Reserved, Cropp, House, Mohito și Sinsay, a reușit să înregistreze o creștere anuală a vânzărilor de 19 procente în trimestrul care s-a încheiat la 31 iulie, în pofida ieșirii din Rusia, din cauza războiului cu Ucraina. În cursul zilei de ieri, se pare că acțiunile retailerului au urcat la Bursa de la Varșovia cu 10%, după ce a anunțat că tendințele rămân intacte și și-a menținut previziunile anuale de profit.
LPP a avut noroc pe piață, deoarece oferă prețuri mult mai mici față de alte companii, iar acum are în plan să-și extindă prezența în țări ca Cehia și România, pentru a compensa pierderea pieței din Rusia. Mai mult, va deschide magazine în Londra și o primă unitate în Italia, la Milano.
Mai poți citi: Volkswagen face o investiție record în China. Compania nemțească va cheltui peste 1 miliard de euro
„Încă nu vedem în rândul clienților tendința de a trece la branduri mai ieftine. Pentru moment, putem trece asupra consumatorilor costurile mai ridicate și rămânem încrezători că vânzările până la finalul anului nu se vor modifica semnificativ, dar există incertitudini ridicate privind evoluția din 2023”, a afirmat directorul financiar al LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.
Informațiile oficiale în legătură cu vânzările firmei poloneze vin în pofida inflației ridicate și a încetinirii creșterii în Europa de Est. De parte, această regiune este cea mai afectată regiune de criza energetică provocată de războiul dintre ruși și ucraineni. Momentan, piețele solide ale forței de muncă și programele guvernamentale îi ajută pe consumatori să facă față dificultăților.
„Câștigurile LPP arată că Europa de Est, cu un șomaj scăzut și o creștere a salariilor în linie cu inflația, este în prezent mai puternică pentru sectorul de îmbrăcăminte decât Europa Occidentală. Grupul polonez, care are deja un brand recunoscut low-cost, Sinsay, pare bine poziționat pentru viitoarea încetinire a economiei și investitorii ar putea realiza acest lucru”, a apreciat Tomasz Sokolowski, analist la Santander Bank Polska.
Executivul din Polonia este destul de afectate de deprecierea monedei naționale, zlotul. Se pare că moneda a raportat anul acesta una din cele mai slabe performanțe pe plan global. Din acest motiv, Guvernul a decis să majoreze prețurile cu 7-10% și ia în considerare noi creșteri, dacă dolarul rămâne în continuare solid.