Odată cu închiderea circulaţiei pe Podul Grant, Sectorul 6 s-a transformat într-o mare parcare. Dacă să mergi cu mașina personală este o alegere greșită, nici cu tramvaiul 41 nu este o alegere fericită. De ce? Pentru că se circulă alternativ doar pe un singur fir din cauza lucrărilor de modernizare, începute şi de această dată în cea mai aglomerată perioadă a anului. Iar la orele dimineții, pe vremea când Podul Grant era deschis, când circulația era normală, abia te puteai urca în tramvai. Vă dați seama cum este situația acum, din moment ce tramvaiul 41 vine mai greu.
Cine voia să meargă cu Bolt pe traseul Uverturii – Casa Presei, luni dimineață o cursă costa nu mai puțin de… 80 de lei. Această rută costa, când Podul Grant nu era închis, maximum 40 de lei. Situaţia este similară la Uber, iar în taxi aveai timp să termini o serie de Balzac până trecea jumătate de kilometru.
O echipă STB Infrastructură a montat un macaz, care va permite circulaţia tramvaielor 41 peste pasajul Grant pe o singură linie, în sistem alternativ. Astfel, va fi menţinută deschisă legătura cartierelor Drumul Taberei, Militari şi Crângaşi cu zona de nord a oraşului.
Linia 41 a fost suspendată doar sâmbătă, 14 octombrie, pentru a permite montarea pieselor de cale pentru circulaţia alternativă ulterioară a tramvaielor pe un singur fir. Pentru preluarea călătorilor de pe traseul liniei 41, sâmbătă, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) a dispus înfiinţarea liniei navetă de autobuz 641, care va funcţiona între terminalele „Piaţa Presei” şi „Ghencea” pe Bd. Expoziţiei, Bd. Mărăşti, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Calea Crângaşi, Şos. Virtuţii, Pasajul Lujerului, Str. Braşov, Bd. Ghencea.
Citeşte şi promisiulile pe care le făcea primarul Nicuşor Dan
Primarul Capitalei a anunțat în cadrul unei conferințe de presă că, în cazul în care Comisia de Circulație se aprobă închiderea totală a sensului Crângași-Turda, restricțiile vor dura doar din octombrie 2023 până în primăvara 2024.
„Toate lucrările pe care noi le facem sunt dinspre Crângaşi către Turda și atunci acest sens al liniei de tramvai va fi înlocuit, refăcut. Tramvaiul va circula alternativ, pe celălalt sens. Există și varianta de a circula în dublu sens (n.r. – pe calea Turda-Crângași, dar există și varianta discutată în Comisia Tehnică de Circulație de închidere a traficului pe această porțiune integral.
Mulțumim pentru sprijin Brigăzii Rutiere București, Poliției Locale Sector 1, Poliției Locale Sector 6 și Poliției Locale a Municipiului București.
Totodată, facem un nou apel la bucureșteni ca în măsura în care este posibil să aleagă mijloacele de transport în comun în defavoarea autoturismului personal.
Reabilitarea și consolidarea podului Grant este necesară și de importanță majoră pentru siguranța tuturor participanților la trafic.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat în această dimineață și pe toată perioada lucrărilor. Îi asigurăm pe bucureșteni că monitorizăm în permanență starea traficului și vom lua măsuri suplimentare acolo unde situația o va impune, a anunţat PMB, pe Facebook.