- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Marele Nike în declin! Schimbarea directorului general afectează veniturile

02 Oct, 19:09 • Mălureanu Rebecca
Elliot Hill a fost numit la 19 septembrie noul președinte și CEO al gigantului brand Nike, într-una dintre cele mai dificile perioade din ultimele decenii. Fashion United a transmis, că pe primul trimestru, veniturile companiei, de 11,6 miliarde de dolari, au scăzut cu 10% pe o bază raportată și cu 9% pe o bază neutră din punct de vedere valutar.
Marele Nike în declin! Schimbarea directorului general afectează veniturile

Nike este cel mai mare producător de articole sportive la nivel global, cu toate acestea brandul s-a lovit de o provocare majoră! Compania și-a retras estimările financiare după ce vânzările au fost sub media așteptărilor, expunând dificultățile pe care va trebui să le înfrunte noul director general, Elliott Hill. Pe primul trimestru, veniturile Nike, de 11,6 miliarde de dolari, au scăzut cu 10% pe o bază raportată și cu 9% pe o bază neutră din punct de vedere valutar, ne arată Fashion United.

Alegerea lui Hill ca nou CEO Nike

John Donahoe, își va încheia mandatul luna aceasta, după o perioadă în care compania s-a confruntat cu rezultate scăzute. Consiliul de administrație al brandului l-a numit pe Elliott Hill în funcția de președinte și CEO al companiei, începând cu 14 octombrie 2024.

„Rezultatele Nike din primconsiliul de administrație al Nike l-a numit pe Elliott Hill în funcția de președinte și CEO al companiei, începând cu 14 octombrie 2024. ul trimestru au răspuns în mare măsură așteptărilor noastre. O revenire la această scară necesită timp, dar vedem primele victorii – de la impulsul în sporturile cheie la accelerarea ritmului nostru de noutate și inovare” a declarat Matthew Friend, vicepreședinte executiv și director financiar, Nike, Inc.

Nike Logo
Nike Logo

Compania se află în mijlocul unei restructurări mai ample după ce și-a schimbat strategia pentru a vinde direct consumatorilor. Criticii sunt de părere că Nike a pierdut din vedere inovația și nu a reușit să producă tipurile de pantofi sport revoluționari pentru care îl cunoștea lumea.

Vezi și: Cea mai mare emisiune de obligațiuni din istoria României! O companie de stat dă startul unei mișcări financiare majore!

Veniturile Nike din primul trimestru în scădere la toate mărcile

Veniturile mărcii Nike, în valoare de 11,1 miliarde de dolari, au scăzut cu 10% pe bază raportată și cu 9% pe o bază neutră din punct de vedere valutar, din cauza scăderilor în toate teritoriile.

Veniturile pentru Converse au fost de 501 milioane de dolari, în scădere cu 15% pe o bază raportată și cu 14% pe o bază neutră din punct de vedere valutar, din cauza scăderilor în toate teritoriile.

Veniturile directe ale Nike au fost de 4,7 miliarde de dolari, în scădere cu 13% pe bază raportată și cu 12% pe o bază neutră din punct de vedere valutar.

Veniturile din vânzările cu ridicata au fost de 6,4 miliarde de dolari, în scădere cu 8% pe o bază raportată și cu 7% pe o bază neutră din punct de vedere valutar.

Marja profitului brut pentru trimestru este mai mare cu 120 de puncte de bază la 45,4%. Venitul net a fost de 1,1 miliarde de dolari, în scădere cu 28%, iar câștigul diluat pe acțiune a fost de 70 de cenți pentru primul trimestru, în scădere cu 26%.

Pe primul trimestru, Nike a returnat acționarilor aproximativ 1,8 miliarde de dolari, inclusiv părțile din profit de 558 de milioane de dolari, în creștere cu 6% față de anul anterior.

Te-ar mai putea interesa și: Vânzările iPhone 16 au adus atât câștiguri, cât și pierderi companiei. Cresc vânzările pentru iPhone 16 Plus, scad pentru modelele Pro și Pro Max

Urmărește Daily Business pe Google News