Un taximetrist în Italia nu este chiar cea mai fericită variantă pentru un conaţional plecat din ţară pentru a-şi face bani de vilă şi BMW la mâna a doua, deoarece salariul nu diferă față de cel al unui șofer din România! În anul 2022, ultimul raportat fiscal, taximetriștii din Italia au anunţat venituri medii de aproximativ 15.500 de euro pe an, conform declarațiilor lor fiscale înregistrate la Agenția de Venituri. Această sumă echivalează cu aproximativ 1.300 de euro lunar, o cifră considerată modestă în raport cu costurile ridicate ale licențelor de taxi și cheltuielile operaționale necesare pentru desfășurarea activității.
Potrivit unui site care monitorizează evoluția câștigurilor, un șofer de taxi câștigă, în medie, suma de 31.300 de lei pe an sau 2.600 lei pe lună, adică 525 de euro
Potrivit aceleiași surse, un șofer de taxi din Ungaria câștigă, lunar suma de 3.470 de lei (700 de euro), cu 800 de lei mai mult decât un român.
Un șofer de taxi din Germania câștigă suma de 30.800 de euro, adică 2.560 de euro pe lună. În Italia, un taximetrist câștigă 21.000 euro, adică 1.800 euro pe lună.
Costul licențelor de taxi constituie o povară semnificativă pentru taximetriști, variind între 70.000 și 150.000 de euro în orașe precum Roma, Milano și Bologna. Aceste sume se adaugă la cheltuielile pentru achiziționarea și întreținerea vehiculelor destinate serviciului de taxi, care sunt de asemenea considerabile.
Bucureștenii, de partea aplicațiilor de ridesharing în războiul cu taximetriștii. Cererile acestora, considerate „aberante” de locuitorii Capitalei
În ciuda percepției că activitatea de taximetrie ar fi profitabilă, veniturile declarate par să nu reflecte întotdeauna realitatea financiară a profesiei. Această discrepanță ridică întrebări cu privire la sustenabilitatea economică a acestui sector, având în vedere că veniturile declarate nu sunt suficiente pentru a acoperi costurile operaționale și de investiție necesare.
Implementarea recentă a unui nou software de către Agenția de Venituri ar putea contribui la o monitorizare mai riguroasă a veniturilor și ar putea să dezvăluie cazuri unde veniturile declarate sunt semnificativ sub evaluate sau prezintă anomalii.
Conform unui anunț de angajare postat pe OLX, un șofer din București poate câștiga 3.300 și 6 000 de lei.
Cât câștigă un Angajam.soferi.taxi în România?
Dacă ne uităm la statisticile salariale ale Angajam.soferi.taxi în România la 19 iunie 2024, salariul angajatului reprezentat este de 10.908 EUR; mai precis, rata de salarizare este de 909 EUR pe lună, 227 EUR pe săptămână, sau 5,68 EUR pe oră.Am cercetat în detaliu piața muncii pentru această profesie și am obținut valori medii. Ratele salariale pot varia în funcție de locul de muncă. În calcularea unui salariu mediu, cel mai mic salariu anual este 10.908 EUR, iar cea mai mare rată este 10.908 EUR.
Vrei să te faci taximetrist? Angajam.soferi.taxi salarii în România, întrebări frecvente
Care este cel mai mare salariu pentru Angajam.soferi.taxi în România?
Cea mai mare plată pentru Angajam.soferi.taxi în România depinde de o mulțime de factori. Conform cercetărilor noastre, acest tip de specialiști din România pot câștiga până la 10.908 EUR pe an.
Care este cel mai mic salariu pentru Angajam.soferi.taxi în România?
Conform cercetărilor noastre, salariul minim pentru această poziție în România este 909 EUR. Salariile variază în funcție de anii de experiență și de nivelul de studii.
Câți bani pot câștiga ca Angajam.soferi.taxi pe lună în România?
Venitul mediu lunar pentru acest post în România variază în funcție de experiență, calificări și alți factori. Totuși, vă puteți aștepta să câștigați în jur de 909 EUR pe lună.
Câți bani pot câștiga ca Angajam.soferi.taxi pe oră în România?
În mediu, acești specialiști din România câștigă aproximativ 5,68 EUR pe oră. Această cifră variază însă în funcție de experiența specifică și de aptitudini Angajam.soferi.taxi.
De unde au fost preluate aceste date?
Pentru a compila informații statistice actualizate, am cercetat 1 salarii actuale și salariile reale la nivel național. În plus, pe Jooble sunt 362 oferte de muncă existente. Estimările salariale au fost întocmite în baza unor date actualizate și cât se poate de detaliate cu privire la nivelurile de salarizare obținute din anunțurile de angajare actuale.
Cât câștigă un șofer de taxi, Uber sau Bolt în 2024. Ce condiții trebuie să îndeplinești ca să te angajezi la o companie de ride sharing în România sau peste hotare
În România, un șofer de taxi poate câștiga până la 6.000 de lei net pe lună, fără bacșiș, conform anunțurilor de angajare postate pe mai multe platforme de recrutare. Un taximetrist poate câștiga, doar din curse, chiar și 300 de lei pe zi, fără a lua în calcul bacșișul.
Tot o sumă cuprinsă între 5.000 și 6.000 de lei pe lună câștigă și șoferii de Bolt sau Uber cu atestat de transport persoane. Desigur, aceste câștiguri depinde de numărul de ore pe care aceștia decid să-l petreacă pe traseu.
Cât câștigă un taximetrist, Uber sau Bolt în România
Veniturile șoferilor de taxi pot varia în funcție de orele petrecute la muncă și de perioada anului. Cel mai profitabil interval al unei zile pentru un taximetrist este între orele 06:00 și 09:00, iar cel mai slab între 11:00 și 15:00, potrivit newsweek.ro
Iar câștigurile acestora cresc simțitor atunci când în orașe au loc evenimente majore precum festivalurile sau meciurile de fotbal sau de sărbători.
Cât câștigă taximetriștii din Germania, Italia sau Spania
Un șofer de taxi din Germania sau Spania câștigă 2.560 – 2.600 de euro de euro pe lună. Sume ceva mai mici intră în buzunarele taximetriștilor din Italia, Portugalia, Slovenia sau Grecia.
Mulți români au plecat, în ultimii ani, în aceste țări să facă taximetrie. Condițiile cerute la angajare sunt minime: atestatele de transport și cunoașterea limbii țării unde se face angajarea.
Schimbări majore pentru taximetriști! Tarife mai mari și condiții noi
TOP 7 aplicații de ride sharing România disponibile în 2024
Iată cele mai populare aplicații de ridesharing din România la ora actuală:
- Uber
- Bolt
- BlackCab
- Free Now
- Citylink
- BlaBlaCar
- Smart Driver
Cum te poți angaja la o companie de ride sharing
Atunci când te angajezi la o companie de ridesharing, ai două variante pe care le poți pune în practică: fie alegi să lucrezi cu vehiculul personal, fie optezi pentru mașină de serviciu. Bolt și Uber au propria flotă de mașini sau au accesibilitate la un parc auto și, prin urmare, îți pot pune la dispoziție o mașină pe care să poți lucra. Majoritatea companiilor care fac angajări taxi sau care sunt în căutare de șofer de taxi alocă persoanelor care vor să lucreze în acest domenii mașini.
Şoferii de taxi din Bulgaria se tem că ar putea fi înlocuiţi de indieni / O companie de transport din Plovdiv a anunțat că vrea să angajeze 30 de șoferi din India
Taximetriștii din Plovdiv se tem că ar putea fi înlocuiți în curând de indieni. Acest pericol a fost semnalat de Asociația Națională pentru Protecția Transportatorilor și Taximetriștilor, care se opune în mod categoric planurilor municipalității de a crește cota actuală pentru numărul de taximetriști de la 2.000 la 2.200, potrivit Rador Radio România.
Membrii asociației sunt de părere că în acest fel se creează condiții și cetățenii sunt pregătiți pentru o altă propunere – de a aduce taximetriști din India la Plovdiv, susține Volodia Domaşenko, copreședintele asociației, pentru BTA.
Potrivit acestuia, în spatele intenției municipalității de a crește cota de taxiuri în Plovdiv se află un lobby pentru o intenție de investiție de import de șoferi de taxi din India. În acest moment, la o cotă de 2.000 de taxiuri, doar 1.715 au desfășurat efectiv această activitate, iar primarul Kostadin Dimitrov și-a prezentat proiectul într-o manieră extrem de originală – ca o încercare de îmbunătățire a calității serviciilor de taximetrie din oraș, potrivit asociației şoferilor de taxi.
Proiectul de majorare a cotei și de stabilire a prețurilor minime și maxime pentru transportul călătorilor în taxi a fost supus dezbaterii publice la data de 17 mai şi a expirat la 17 iunie, de către primarul Kostadin Dimitrov. Motivele sunt că populația orașului Plovdiv a crescut, iar cota actuală de 2.000 de mașini este insuficientă pentru a satisface nevoile cetățenilor.
Recent, una dintre companiile care operează transport public în oraş a anunțat că se pregătește să angajeze 30 de șoferi din India. „Procesul de recrutare a șoferilor indieni s-a încheiat deja, candidații au promovat cu succes concursurile necesare. Una dintre condiții este cunoaşterea limbii engleze, iar pregătirea documentelor și vizelor este în curs”, a spus Dimităr Cholakov, manager Avtotrans, a explicat BNT.
Compania are un contract cu municipalitatea pentru deservirea mai multor linii de autobuz în Plovdiv. Înainte de a-și începe activitatea, noii angajaţi vor urma o pregătire cuprinzătoare pentru a se familiariza cu vehiculele, rutele și condițiile de lucru în mediul urban.
Șoferii indieni vor fi plătiți la fel ca şi colegii lor bulgari și vor primi cazare. Colegii lor bulgari de la transportul public din oraș, spre deosebire de taximetriștii din oraș, nu sunt îngrijorați de sosirea indienilor. Dimpotrivă, se așteaptă ca volumul lor de muncă să scadă și să se bucure de vacanță mai liniştiţi în timpul sezonului de vară.
De mai bine de o lună, compania indiană de transfer de muncitori JS International, împreună cu agențiile de recrutare bulgare, fac tururi prin țară pentru a se întâlniri cu mediul de afaceri, pentru a-şi prezenta posibilitățile de import de forță de muncă din India. Unul dintre exemplele de posibilă angajare a indienilor prezentate la aceste întâlniri este pentru Austria și România, unde mulți indieni au ocupat locuri de muncă ca taximetriști și în livrări.