Navă ferry-boat CFR Marfă, scoasă la licitaţie la Bursa Română de Mărfuri. CFR Marfă a scos joi la licitație cu strigare la Bursa Română de Mărfuri nava ferryboat Eforie, fără a primi însă vreo ofertă de cumpărare. Potrivit anunțului disponibil aici vânzarea a fost prin licitație deschisă urmată de strigare liberă a prețului. CFR Marfă împreună cu BRM vor demara noi runde de vânzare a navei, în primele trei runde, cel puțin, fiind așteptată o menținere a prețului de pornire în licitație. Cel mai probabil, CFR Marfă nu va primi nicio ofertă până nu va micșora prețul, dorința cumpărătorilor fiind de a obține cu câți mai puțini bani navele. Odată vândut primul ferryboat, Eforie, va urma vânzarea celui de-al doilea, respectiv Mangalia.
„În vederea stingerii ajutorului de stat, suntem nevoiţi să intensificăm efortul de valorificare a activelor excedentare, urmând să valorificăm şi navele ferry-boat Mangalia şi Eforie prin licitaţie publică, în cadrul procedurii de concordat preventiv”, se arată într-un comunicat al companiei CFR Marfă.
CFR Marfă raportează, pentru primul semestru al anului, o cifră de afaceri de 356 de milioane de lei, în creştere cu 36% faţă de aceeaşi perioada a anului trecut, şi un profit operaţional de aproximativ 77 de milioane de lei, arată un comunicat al companiei. În prezent, parcul inventar CFR Marfă este de 27.243 de vagoane şi 907 locomotive şi foloseşte circa 8.500 de vagoane şi 220 locomotive. Peste 8.000 de vagoane neutilizate în activitatea de exploatare a societăţii se află în proces de valorificare prin licitatii organizate la sediul ANAF, licitaţii care se repetă succesiv.
„În primul semestru al anului 2023, CFR Marfă raportează rezultate pozitive în continuarea celor din 2022, respectiv 356 de milioane de lei cifră de afaceri, o creştere cu 36% faţă de aceeaşi perioada a anului trecut şi un profit operaţional de aproximativ 77 de milioane de lei”, arată un comunicat CFR Marfă, conform clubferoviar.ro.