Reţelele tradiţionale de televiziune, o afacere profitabilă timp de decenii, sunt afectate de concurenţa intensă din partea platformelor de streaming. Este și cazul CNN, unde se vor opera concedieri la început de an. Postul de televiziune preferat de democrații fostului președinte Joe Biden a fost depășit de rivalii de la Fox News și MSNBC.
Nici în partea de online CNN nu stă prea bine. În luna decembrie s-a înregistrat cea mai slabă audiență online din ultimii doi ani. Potrivit datelor companiei de analiză Comscore, au fost înregistrat doar 90,5 milioane de utilizatori unici.
Warner Bros Discovery efectuează o restructurare semnificativă şi în decembrie anunţa că vrea să separe reţelele de televiziune prin cablu de operaţiunile de streaming şi studiouri, formând două entităţi separate.
În noua structură, afacerea de televiziune prin cablu, inclusiv CNN, TNT şi Animal Planet, va fi inclusă într-o divizie numită Global Linear Networks.
Citește și: Mark Zuckerberg face concedieri. Aproximativ 5% dintre angajații Meta vor fi dați afară
Prin reducerea locurilor de muncă, CNN caută să-şi eficientizeze activitatea şi să-şi majoreze ofertele de abonament digital pentru a se alinia mai bine tendinţelor consumatorilor.
„Obiectivul nostru este simplu: să mutăm gravitatea CNN spre platforme şi produsele în zona unde creşte audienţa. Dacă nu creştem cu adevărat şi convingător audienţele pe noile platforme, perspectivele noastre de viitor nu vor fi bune. În cele din urmă, CNN trebuie să fie, aşa cum a fost de-a lungul istoriei sale, o modalitate indispensabilă prin care care multe, multe milioane de persoane îşi obţin ştirile”, a declarat pentru New York Times directorul general al CNN, Mark Thompson, potrivit Agerpres.
Strategia digitală a CNN este finanţată printr-o investiţie de 70 de milioane de dolari din partea Warner Bros. Discovery, societatea care deţine postul. Din cei circa 200 de noi angajaţi pentru activităţi online, cum ar fi analişti de date sau ingineri de produs, CNN intenţionează să semneze contracte cu aproximativ jumătate în primele luni ale anului în curs.
În octombrie, CNN a introdus un conţinut plătit digital, prin care utilizatorii plătesc lunar 3,99 dolari pentru a avea acces la conţinutul său.