Din ce în ce mai multe supermarketuri din România apelează la oferta ”3 la preț de 2”, astfel cumpărăturii primesc un produs gratuit, lucru care în ziua de astăzi contează. Iată cât economisește un client care procedează în acest fel.
Comercianții au reușit să-și majoreze profitul, dar interesant este de văzut cât economisesc, în fapt, românii care sunt atrași de promoție.
De exemplu, un bărbat care își face lunar cumpărăturile la un magazin a arătat cât de rentabilă este „afacerea”, de fapt.
Ciprian a plătit 520 de lei pe un cărucior cu produse neperisabile.
Multe produse erau la oferta amintită. Conform calculelor sale, a ieșit în câștig cu aproximativ 60 de lei.
Desigur, nu este singurul care apelează la această variantă.
În vremea în care el, ca client, cumpără mai mult, plătește mai mult decât ar da dacă ar lua strictul necesar, dar în timp, economisește.
Pentru o persoană care are un salariu mic, banii rămân blocați, dar pentru supermarketuri, este un câștig imediat.
Diferențele nu sunt simțitoare, ci doar de câteva zeci de lei, la un coș de sute de lei!
„Comerciantul şi producătorul îşi primesc banii pe o cantitate mai mare de marfă, pe partea cealaltă cumpărătorul beneficiază de un preţ mai bun. Românii au optat în masă inclusiv pentru acest tip de luptă contra inflaţiei, adică preferă să blocheze o sumă de bani mai importantă în ulei, în făină, în mălai, cumpărând o cantitate mai mare pentru o perioadă mai lungă”, a spus Cristian Păun, profesor de economie, în acest context, potrivit Observator.
Mulți români erau deja familiarizați cu promoțiile de tipul 1+1 din supermarketuri, dar în ultimii ani, varianta nu a mai devenit rentabilă pentru comercianți.
În Franța, de exemplu, acest tip de oferte a fost chiar interzis pentru că distrugea afacerile locale.
La noi în țară, în schimb, practica este folosită, mai nou, în varianta de 2+1, prin care cumperi și mai mult și retailerul nu îți mai dă un discount chiar atât de mare.
În viitor, Adi Negrescu, analist economic, anticipează că ar putea apărea chiar un nou trend, acela în care vor fi date produse gratuite la pachet.
Metoda a mai fost folosită și anterior, dar nu cumulat cu alte reduceri, ci cu scopul de a promova noutățile, prin încercare gratuită.
„E un concept de shopping care se va extinde tot mai mult si la noi, în condiţiile în care puterea de cumpărare a oamenilor scade de la o lună la alta, pe fondul inflaţiei.
Să vedem inclusiv variante în care vom primi produse gratuite la pachet, pe lângă preţuri mai mici dacă tu cumperi mai multe”, a transmis analistul, pentru sursa menționată anterior.