- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Pașii de urmat pentru a înființa o firmă. De ce documente ai nevoie pentru a deveni antreprenor

28 Aug, 14:27 • Andrei Alina
Iti doresti sa deschizi o firmă in Romania? Este un proces care necesita ceva efort, plin de pasi esentiali care trebuie urmati cu atentie. Ai nevoie de mai multe documente și timp de umblat. Sau poți apela la firme specializate care se ocupă de tot.
Pașii de urmat pentru a înființa o firmă. De ce documente ai nevoie pentru a deveni antreprenor

    Îți dorești să îți deschizi o firmă, să-ți faci propria afacere, iată pașii pe care trebuie să-i urmezi. Înainte de toate alege denumirea firmei pe care vrei să o înființezi. Verifică dacă denumirea dorita pentru firma ta este disponibila. Poti face acest lucru online pe site-ul Registrului Comertului, potrivit manager.ro.

    Strânge actele necesare pentru a fi depuse la autorități.

    Citește și: Firma românească cu profit uriaș, fără mare efort. A găsit secretul succesului cu produse de 5 lei

     

    De ce documente ai nevoie pentru a deschide o firmă

    1. Certificat de Nastere si act de identitate. Aceste documente sunt necesare pentru a dovedi identitatea ta si a asociatilor.

    2. Dovada sediului social. Poate fi un contract de inchiriere sau actul de proprietate.

    3. Acte de identitate ale asociatilor si administratorilor

    4. Certificat de disponibilitate a denumirii. Îl poți obține de la Registrul Comertului.

    5. Act constitutiv. Elaboreaza si semneaza actul constitutiv al SRL-ului, documentul de baza care detaliaza asociatii, administratorii si obiectul de activitate al firmei. Acest act trebuie sa fie complet si semnat de toate partile implicate.

    6. Dovada capitalului social. Deschide un cont bancar pentru SRL-ul tau si depune suma minima necesara pentru capitalul social (200 RON). Va fi nevoie de extrasul de cont.

    Citește și: SRL 2024. Care sunt pașii de îndeplinit pentru a-ți face firmă. Acte și cheltuieli necesare

    7. Declaratie pe propria raspundere prin care confirmi ca nu ai antecedente penale si ca nu esti intr-o situatie juridica care te impiedica sa conduci o firma.

    8. Certificat de cazier fiscal

    Depune toate documentele necesare la Oficiul Registrului Comertului din judetul unde va functiona firma. Vei primi certificatul de inregistrare si codul fiscal. Apoi, în funcție de domeniul de activitate, trebuie verificat dacă mai trebuie obținute și depuse alte autorizatii, certificari suplimentare.

    Urmează înregistrarea firmei la Directia Fiscala pentru obținerea unui codul fiscal unic, angajarea unui contabil sau încheierea unui contract cu o firma de contabilitate.