Piaţa mărfurilor de lux este şi ea afectată de criză şi apar concedieri. Brandul francez de lux Chanel a anunțat concedierea a până la șaptezeci de angajați în Statele Unite, ceea ce reprezintă 2,5% din totalul forței sale de muncă de pe piață, potrivit retail.ro.
Decizia de a reduce forța de muncă urmează măsurilor anterioare de limitare a cheltuielilor și va ajuta Chanel „să se adapteze mai bine la provocările economice actuale”, a transmis conducerea companiei.
„Creșterile și descreșterile cererii sunt așteptate pe orice piață”, spune reprezentanții Chanel, adăugând că piața americană rămâne o parte importantă a strategiei pe termen lung a companiei în ciuda acestor concedieri. Potrivit celor mai recente cifre ale Chanel, până la sfârșitul anului 2023, Statele Unite vor reprezenta 20% din vânzările totale ale companiei, comparativ cu 20% în Europa și 52% în Asia-Pacific.
Compania Chanel, deținută de Alain și Gerard Wertheimer, și-a majorat vânzările cu 16% în 2023, la aproximativ 19,7 miliarde de euro. Toate categoriile companiei au înregistrat o creștere de două cifre, inclusiv divizia de ceasuri, mai scrie retail.ro.
Citește și Cât te costă să-ți faci viză de flotant în 2025. Ce obligații are proprietarul locuinței
În decembrie 2024, casa de modă, care a rămas fără director de creație de la plecarea lui Virginie Viard în iunie, l-a numit pe Matthieu Blazy în funcția de director de creație. Directorul de creație, care a ocupat până atunci aceeași funcție la Bottega Veneta, va prelua funcția de la mijlocul anului 2025, iar prima sa colecție va fi lansată în octombrie.