Grupul de cosmetice Puig, proprietarul unor mărci de lux precum Jean Paul Gaultier, Carolina Herrera, sau Rabanne, se pregăteşte de lansarea pe bursă, eveniment care speră să îi aducă o capitalizare de piaţă de peste 2,5 miliarde de euro, arată o analiză XTB, o companie de tranzacţionare şi investiţii pe bursele internaţionale.
”Grupul de cosmetice Puig, proprietarul unor mărci de lux precum Jean Paul Gaultier, Carolina Herrera, sau Rabanne, se pregăteşte de lansarea pe bursă, eveniment care speră să îi aducă o capitalizare de piaţă de peste 2,5 miliarde de euro. Compania se evidenţiază printr-o serie de atuuri care reprezintă, de altfel, cheia unei performanţe de lungă durată pe piaţa de capital”, se arată într-o analiză XTB, o companie de tranzacţionare şi investiţii pe bursele internaţionale.
Primul dintre aceste avantaje este componenta familială, care a funcţionat foarte bine în mod tradiţional, demonstrând o aliniere profundă între viziunea managementului şi interesele acţionarilor. Această caracteristică câştigă şi mai multă importanţă având în vedere că grupul spaniol are o istorie de 110 ani.
”De asemenea, compania a demonstrat o practică consistentă în ceea ce priveşte achiziţionarea de companii ai căror fondatori rămân în echipă. În unele cazuri, fondatorii deţin acţiuni în companie. Acest lucru continuă să genereze o aliniere înaltă a intereselor, oferind în acelaşi timp un potenţial financiar mai mare”, spun analiştii.
Potrivit acestora, strategia adoptată a dus la o creştere semnificativă în ultimii ani şi este posibil ca Puig să-şi revizuiască obiectivele financiare stabilite pentru 2025.
Anterior, spaniolii au preconizat că în 2025 vor genera venituri de aproximativ 4,5 miliarde de euro, dar cu cele 4,3 miliarde de euro raportate în 2023, această cifră a fost practic atinsă. Nu este prima dată când Puig îşi atinge obiectivele înainte de termen. Pentru 2023, îşi stabilise o ţintă de 3 miliarde de euro, cifră care a fost depăşită cu mult.
Puig se bucură de o diversificare robustă a surselor sale de venit, atât din perspectiva geografică, cât şi a diversităţii segmentelor de piaţă pe care le acoperă.
”Interesant este că, în ciuda unor semnale de alarmă recente în industria de lux legate de piaţa chineză, PUIG a obţinut rezultate pozitive. De pildă, în anul 2023, compania a văzut o creştere impresionantă a vânzărilor în China, de 27%, cu brandul său Charlotte Tilbury în fruntea acestui succes. Prin comparaţie, LVMH, cea mai mare companie producătoare de bunuri de lux din lume, a realizat venituri de 8,2 miliarde de euro în segmentul parfumurilor şi cosmeticelor, de două ori mai mult decât Puig. Însă, rata de creştere a spaniolilor este exprimată în cifre duble, pe când LVMH a raportat o creştere de doar 7%”, subliniază analiştii XTB.
Îndoielile ridicate de către investitori în urma eşecului lui Douglas în IPO-ul său nu sunt comparabile în situaţia de faţă. Compania germană a pierdut bani în 2022, iar în 2023 a câştigat doar 16,7 milioane de euro, departe faţă de 465 de milioane de euro raportate de Puig.
Din altă perspectivă, performanţa pe piaţa de capital a principalelor mărci de lux a fost pozitivă în 2023. LVMH şi Christian Dior au văzut o creştere de 10%, în timp ce Hermes a cunoscut o apreciere de peste 20%. Această evoluţie a pieţei de capital în domeniu a avut probabil un impact asupra deciziei familiei Puig de a opta pentru listarea bursieră în acest moment.
”Dacă încercăm să facem o evaluare pentru Puig, proprietarul Jean Paul Gaultier, ne putem uita la multiplul la care sunt cotate unele dintre companiile similare, cum ar fi LVMH sau Christian Dior, între 15 şi 20 de ori. Dacă estimăm o creştere a profitului net de 10%, puţin sub cea realizată în 2023 pentru a fi mai rezervaţi, am vorbi despre 511 milioane de euro. Acest calcul ar plasa evaluarea totală a Puig în intervalul de 7.6-10.2 miliarde de euro”, explică analiştii XTB.