Angajații Metrorex sunt nemulțumiți și amenință cu oprirea activității și cu ieșirea în stradă. Ei sunt furioși pentru că au rămas fără tichete de masă până la sfârșitul anului, după ce Executivul a cerut companiilor de stat cu pierderi să reducă din cheltuieli. Una dintre măsuri vizează respectivele bonificații, care se acordă doar în limita unui plafon anual, deja depășit la societățile feroviare de stat.
Cei aproape 5.000 de angajați Metrorex sunt nemulțumiți de faptul că, până la finele anului 2023, nu vor mai beneficia de tichete de masă, acordate într-un anumit plafon, deja depășit. În plus, față de problema tichetelor de masă, protestatarii semnalează că măsurile de austeritate includ și anularea primelor, mai ales în contextul venirii sărbătorilor de iarnă, neplata orelor de noapte și renunțarea la sporurile pentru lucrul în condiții speciale.
„E o scădere de 600 de lei la salariu la prețurile care sunt acum”, spune un angajat Metrorex.
„Ne aduce un venit în plus la salariu. Ne poate ajuta prin achiziția alimentelor și ceea ce ne trebuie în familie”, a mai spus un altul, potrivit digi24.ro.
Aceste schimbări aduse condițiilor de muncă și remunerării angajaților au stârnit îngrijorări, alimentând nemulțumirea și dorința de acțiune colectivă împotriva măsurilor dure îndreptate către personal.
În situația în care se află Metrorex se regăsesc și angajații CFR, despre care, directorul general, Daniel Apostolache, susține că vor pleca către mediul privat, care ar putea fi mult mai ofertant. Altfel spus, în lipsa subvențiilor de la bugetul de stat, directorul general al CFR Marfă, Daniel Apostolache, atrage atenția asupra pericolului reducerilor salariale, care ar putea determina atât o lipsă acută de personal, cât și afectarea contractelor de transport.
„Noi nu primim subvenții sau alte alocări de la bugetul de stat și lucrăm într-un mediu puternic concurențial. În aceste condiții, orice reducere salarială, fie ea a tichetelor de masă sau de altă natură, va duce la migrarea angajaților noștri către mediul privat, iar noi nu vom putea onora contractele de transport pe care le-am semnat. Operatorii privați abia așteaptă să ia personal de la noi”, a declarat directorul general al SNTFM CFR Marfă, Daniel Apostolache, pentru clubferoviar.ro.