„Punga împotriva risipei alimentare” sau punga -surpriză este una dintre soluțiile implementate de retailerul german Lidl în Germaina, în Italia și Spania. Este soluția găsită pentru a accelera vânzările de legume și fructe pe cale să se strice.
Deși a analizat acestă posibilitate, managementul Lidl România a decis că focusul ar trebui să fie mai degrabă pe adaptarea cantităților la nevoile de cumpărare ale clienților care, în România, apreciază prospețimea legumelor și fructelor.
„Am analizat această variantă pentru implementarea în România. La momentul analizei, am decis să ne concentrăm eforturile pe îmbunătățirea unor procese de business în ceea ce privește categoria legume-fructe. Mai exact, ne-am concentrat pe proceselele din magazin ce susțin disponibilitatea unor produse proaspete și cu cea mai bună calitate la raft, în cantități adaptate la nevoile de cumpărare. Reanalizăm constant astfel de inițiative ce au impact asupra prevenției risipei alimentare și implementăm acele măsuri care ne permit să optimizăm stocurile astfel încât să reducem risipa, dar să oferim prospețimea și disponibilitatea pentru care clienții noștri ne aleg”, au declarat reprezentanții Lidl, pentru Economica.net.
Citește și: Cele mai mari scumpiri din martie 2024. Care sunt produsele cu cele mai semnificative creșteri de prețuri
Clienții Lidl din Germania pot cumpăra, pentru doar 3 euro (15 lei), o cutie cu 4-5 kg conținând diverse soiuri de legume și fructe care riscă să rămână nevândute. Sunt produse bune și sigure pentru consum, dar neestetice sau cu ambalajele deformate.
„Prin conceptele Rette mich (Salvează-mă) și Rettertüte (punga de salvare), dorim să lucrăm împreună cu clienții noștri pentru a economisi alimente. În special în cazul fructelor și legumelor, pot apărea rapid pierderi, pe care noi le reducem prin oferirea de produse mai puțin perfecte la prețuri mult reduse. Locul alimentelor este în farfurie și nu în coșul de gunoi. Fiecare bucată de mâncare care nu este aruncată la gunoi este un succes pentru noi, pentru mediu și pentru climă. Cu punga de salvare, creăm o altă piatră de temelie pentru strategia noastră de sustenabilitate”, declara Christian Härtnagel, CEO al Lidl Germania.
Soluția Lidl se înscrie în proiectul „Prea bun pentru a fi irosit” lansat de Lidl în 2019, care prevede aplicarea unor reduceri țintite pentru a încuraja vânzarea produselor care se apropie de data de expirare.