- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Românii nu mai sunt interesați de mașini electrice. Vânzările au scăzut cu 70%

12 Aug, 10:38 • Andrei Alina
Scădere drastică a vânzărilor de autoturisme electrice. Lipsa infrastructurii pentru încărcare este unul din motivele scăderii vânzărilor.
Românii nu mai sunt interesați de mașini electrice. Vânzările au scăzut cu 70%

Românii nu mai sunt atât de interesați de mași electrice. Vânzările de mașini electrice au înregistrat un declin considerabil în acest an în mai multe state, inclusiv în SUA, Germania și România, scrie adevarul.ro

În România, înmatriculările de mașini electrice au scăzut cu aproape 70% în iulie comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. O posibilă cauză a acestei scăderi este cel mai probabil decizia statului de a înjumătăți subvenția alocată programului Rabla Plus de la 51.000 la 25.500 lei pentru mașinile electrice și de la 26.000 la 13.000 lei pentru mașinile hibride.

Citește și: Poliţă RCA obligatorie pentru trotinete electrice în România. Limita de despăgubire se stabilește la un nivel record de 31.926.210 lei

La fel s-a întâmplat și în Germania, unde vânzările de mașini electrice au scăzut cu 37% în luna iulie, în timp ce vânzările celor cu motoare pe benzină au crescut cu 0.1% față de iulie 2023, la fel și cele cu motoare hibride (+18.4%) și cele cu motoare diesel (+1.4%).

 

Românii nu mai sunt interesați de mașini electrice. Care sunt cauzele

„Unul dintre principalele dezavantaje ale mașinilor electrice este prețul lor ridicat, prin urmare, scăderea subvențiilor oferite prin Rabla Plus are cu siguranță un impact negativ asupra vânzărilor de EV-uri. Cu toate acestea, interesul pentru mașinile electrice noi a scăzut la nivel global în acest an, nu doar în România,” a declarat Matas Buzelis, expert auto în cadrul carVertical.

Expertul auto a explicat că „bula EV se sparge din mai multe motive”. Printre acestea se numără „infrastructura slabă de stații de încărcare,” care nu poate ține pasul cu numărul tot mai mare de utilizatori de vehicule electrice. De asemenea, Buzelis a menționat că prețurile reduse și varietatea din ce în ce mai mare de vehicule electrice second-hand îi determină pe consumatori să renunțe la achiziționarea de vehicule noi, preferând opțiuni mai accesibile.

Citește și: România, rămasă în urmă la capitolul automobilelor electrice. Șansele de aliniere cu Europa sunt reduse

„Primul este infrastructura slabă de stații de încărcare. Mulți oameni au trecut la mașini electrice, dar producătorii și guvernele nu pot ține pasul cu furnizarea de suficiente stații publice de încărcare, ceea ce îi determină pe potențialii cumpărători să își reconsidere opțiunile. Un alt motiv îl reprezintă prețurile reduse și varietatea din ce în ce mai mare de vehicule electrice de ocazie, care îi îndepărtează pe oameni de la achiziționarea de vehicule electrice noi pentru a economisi bani.

Numeroși alți factori, cum ar fi scăderea cererii pentru vehiculele electrice de lux, anxietatea legată de autonomie și timpii lungi de încărcare, contribuie, de asemenea, la această problemă. Cu toate acestea, explicația pe scurt este că lumea nu este pregătită pentru o schimbare atât de radicală în domeniul transportului. Cu atât de multe dezechilibre pe piața automobilelor electrice, o creștere lină și rapidă a vânzărilor de vehicule electrice noi era nerealistă”, a declarat Buzelis.