Românii stau mult pe telefon în fiecare zi. Dincolo de utilizatorii intensivi, care depășesc 7 ore pe zi, cei mai mulți dintre respondenți, 44,2%, folosesc activ smartphone-ul timp de 4-6 ore pe zi, în timp ce pentru alți 18% sunt de ajuns 1-3 ore de utilizare zilnică. Doar 1,5% din respondenți se rezumă la mai puțin de o oră de utilizare a smartphone-ului, în fiecare zi.
Apelarea și trimiterea de mesaje este modul principal de folosire a smartphone-ului (81,4%), la strânsă concurență cu rețelele sociale (81,1%). Top 5 al activităților derulate pe smartphone este completat de navigarea online (77,5%), e-mail-uri (74,5%) și realizarea de fotografii și clipuri (71,8%).
Dacă bateria de mare capacitate este esențială pentru 71% dintre români, sistemul de operare primează pentru 66,9% dintre aceștia, urmat de fiabilitate (66,6%), camera performantă (63,3%) și display-ul de calitate (58,9%).
Recent, Xiaomi a lansat în România noul model Xiaomi 14, ce răspunde preferințelor manifestate de respondenții sondajului: Xiaomi 14 dispune de o configurație completă cu trei camere, oferind o experiență fotografică echilibrată, acoperind o gamă focală extinsă de la 14mm la 75mm.
Xiaomi 14 a fost proiectat cu lentile optice Leica Summilux cu o diafragmă actualizată ƒ/1.6 pe camera principală, iar rezoluția camerei ultra-wide Leica de 14 mm a fost crescută la 50 MP, oferind în același timp apreciata lentilă telefoto flotantă Leica de 75 mm, cu o distanță minimă de focalizare de doar 10 cm.
În ceea ce privește display-ul, Xiaomi 14 are un ecran AMOLED CrystalRes de 6,36″ 1.5K (2670 x 1200). Densitatea pixelilor ecranului a fost îmbunătățită la 460 ppi, oferind mai multe detalii ca niciodată. Cu o luminozitate maximă remarcabilă de 3000 de nits, culorile sunt vibrante, iar imaginile rămân clare chiar și sub lumina directă a soarelui. În plus, rata sa de refresh variabilă, cuprinsă între 1 și 120 Hz, garantează o experiență de vizualizare fluidă și fără probleme în diverse activități, inclusiv navigare, citire și jocuri.
Seria Xiaomi 14 integrează procesoare de ultimă generație, îmbunătățiri semnificative în tehnologia de răcire și o autonomie extinsă a bateriei, culminând cu o experiență optimizată pentru utilizatori.
Xiaomi Corporation a fost fondată în aprilie 2010 și listată pe piața principală a Bursei de Valori din Hong Kong la data de 9 iulie 2018 (1810.HK).
Xiaomi este o companie de electronice de consum și de producție inteligentă, cu smartphone-uri și dispozitive inteligente conectate printr-o platformă Internet of Things (IoT) ca element central.
HMD a anunțat lansarea unui nou model de telefon: The Boring Phone. Produsul va fi prezentat în cadrul unui eveniment la Milan Design Week, pe data de 18 aprilie. Telefonul face parte dintr-o serie de lansări programate de HMD și nu va fi disponibil în magazine, ci va fi oferit ca parte din campaniile de marketing ale celor două companii.
The Boring Phone este destinat să combată dependența de smartphone-uri, având în vedere că un studiu arată că 90% dintre tinerii adulți sunt preocupați de telefonul lor când ies în oraș cu prietenii.
Telefonul are un design simplu, cu clapetă, și oferă funcții de bază ce includ conectivitate 2G, 3G și 4G, Bluetooth 4.2 și o cameră de 0,3 MP. Este echipat cu două ecrane, unul intern de 2.8 inch și unul extern de 1.77 inch, și are o capacitate de stocare de 128 MB, extensibilă prin MicroSD, scrie The Verge.
Proiectul își propune să ofere o alternativă pentru cei care doresc să se deconecteze de la mediul online, într-o eră în care viața digitală ocupă un rol central. Adam Ferguson, de la HMD, a explicat că parteneriatul cu Heineken este bazat pe valorile comune de a promova un stil de viață sănătos și de a reduce dependența de tehnologie.
Cu toate acestea, The Boring Phone a stârnit și critici, unii sugerând că există o contradicție în a promova acest telefon printr-un parteneriat cu o companie de băuturi alcoolice. În plus, designul telefonului include elemente considerate învechite, cum ar fi portul micro-USB, ceea ce a generat discuții despre eficiența reală a produsului în combaterea problemei dependenței de smartphone.