Ministerul Finanțelor a publicat un plan fiscal pentru reducerea deficitului sub 3%, pe care România intenționează să îl prezinte la Bruxelles, însă această săptămână a adus în prim-plan și probleme cu fondurile europene pentru transporturi din PNRR și subiecte din mediul de afaceri românesc, potrivit economedia.ro.
Te-ar mai putea interesa și: România promite să reducă deficitul! Plan fiscal drastic prezentat Comisiei Europene. Ce sacrificii ne așteaptă în 2024
foto: plan fiscal
Conform unui raport detaliat al Comisiei Europene, România se confruntă cu suspendarea a aproximativ 1,1 miliarde de euro din cea de-a treia cerere de plată, fiindcă nu au fost îndeplinite satisfăcător șase jaloane esențiale.
Printre aceste proiecte, fondurile pentru metroul din Cluj, în valoare de circa 300 de milioane de euro, au fost complet anulate din finanțarea PNRR. Alte 80 de milioane de euro sunt temporar suspendate din cauza neregulilor în achizițiile pentru modernizarea infrastructurii feroviare și a problemelor de numire politică la companii-cheie din transporturi, precum CNAIR, CFR, Metrorex și CFR Călători.
În mod specific, Comisia a sesizat nereguli legate de procedurile de selecție în companiile de stat: conflictul de interese în procesele de angajare, consilii de administrație incomplete, lipsa indicatorilor de performanță pentru șefii numiți și legături ierarhice în procedurile de selecție.
Aceste deficiențe au condus la suspendarea a 20 de milioane de euro din finanțare, fiindcă acest jalon de reformă a fost îndeplinit doar parțial.
S-a pierdut finanțarea pentru metroul din Cluj, un proiect important care acum trebuie să caute alte surse de finanțare. Mai multe puncte din cererea de plată vizează și modernizarea infrastructurii feroviare, solicitând semnarea contractelor pentru cel puțin 50% din lucrările necesare.
În planul de afaceri, Adrian Polec, fondatorul Prime Batteries Technology, a vorbit despre piața viitorului pentru producătorii de baterii, roboții umanoizi. Această industrie emergentă promite să devină o piață semnificativă în anii următori, întrucât chiar și fabricile încep să utilizeze roboți și necesită sisteme avansate de alimentare.
Potrivit lui Polec, interesul pentru aceste soluții energetice sustenabile a crescut la nivel european, iar potențialul de extindere este mare, deși majoritatea roboților umanoizi sunt, pentru moment, încă la stadiul de prototip. Totodată, un eveniment recent din domeniul energiei a subliniat evoluția României ca cel mai mare producător de gaze din Uniunea Europeană.
Te-ar mai putea interesa și: Marcel Ciolacu, despre planul fiscal: Fără taxe noi. Surprizele care urmează