Dacă în 2021 procentul oamenilor care plănuiau să cumpere îmbrăcăminte cu ocazia Black Friday era de 75%, anul acesta a adus o scădere de remarcat. Cu alte cuvinte, 67% dintre consumatori doresc să-şi achiziţioneze articole la preţ redus.
Citeşte şi: evoMAG se așteaptă la o creștere de 10% a vânzărilor în Black Friday 2022
În plus, s-a modificat şi ponderea persoanelor care nu au încă idee dacă îşi vor cumpăra haine sau nu cu acest prilej: de la 16% la 25%.
Cumpărăturile impulsive sunt înfloritoare, deşi contextul actual le descurajează. 48% dintre români spun că nu îşi vor planifica achiziţiile în avans, dar vor căuta cele mai bune oferte în această vânătoare a reducerilor.
38% vor cheltui intre 250-500 de lei, 22% vor avea un interval de 500-1.000 de lei, iar 19% nu s-au hotărât încă.
Suma de până la 500 de lei pentru achizitiile online de Black Friday ne plasează pe locul doi în Europa. 40% dintre unguri nu vor depăşi pragul de 100 de euro pentru comenzile de Black Friday, românii ocupă locul secund, iar pe pozitia urmatoare se afla bulgarii (32% vor cheltui până la 100 de euro pentru cumparaturile lor de Black Friday).
Clientii s-au familiarizat cu procesul de achiziţie online, considerându-l mai convenabil decât cel offline. 54% dintre respondenţi au spus că nu s-ar simţi confortabil la cumpărături în magazinele fizice în perioada Black Friday, iar dacă ar observa o supraaglomerare, ar pleca.
Studiul a fost realizat de GLAMI Fashion (Re)search, un sondaj în derulare dedicat modei.
Black Friday a fost introdus în România pentru prima oară în anul 2011. Succesul de care s-a bucurat ziua de Black Friday în România („Vinerea Neagră”), cunoscută și ca ziua cu cele mai multe reduceri din an, a făcut ca de la an la an tot mai multe magazine online să se alăture acestui eveniment de shopping.
Spre deosebire de Black Friday-ul sărbătorit în Statele Unite ale Americii în ziua următoare după Thanksgiving Day („Ziua Recunoștinței”), în România ziua de Black Friday este organizată de obicei cu o săptămână mai devreme. Și acest lucru se întâmplă pentru a permite curierilor să poată livra comenzile din ziua de Black Friday până la mini-vacanța prilejuită de Ziua Națională a României – 1 Decembrie.
În acest an, Black Friday va avea loc pe data de 11 noiembrie.